Tuner aansluiten op de kabel ?

Gestart door dmeerpa, juli 12, 2009, 12:31:05

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

Omdat ik niet tevreden ben met de ontvangstkwaliteit van mijn tuner zat ik laatst te spelen met de antennekabel.

Nu had ik even als test mijn analoge TV distributiekabel aangesloten op de tuner, en de door mij gewenste kanalen waren heel goed van ontvangst.

Nu komt mijn vraag, normaal heb je een muur connectie waar vermoedelijk een filter inzit vanwaar je naar de TV kan gaan en een tweede connector om naar de radio te gaan.

Nu omdat deze aan de andere kant van de woonkamer staat, en een nieuwe kabel leggen geen optie is wou ik het volgende doen.

De TV distributie komt toe op mijn Belkin PF40 overstroom beveiliging, vandaar ga ik naar mijn digitale TV decoder. Nu heb ik op die decoder ook een distributie uitgang om je TV analoog aan te sluiten, nu wil ik die uitgang gebruiken om de Radio tuner op aan te sluiten. Dit werkt maar is dit aangeraden ?

Want waarom maken ze op de muurconnector een onderscheid tussen radio en TV door de connectors om te draaien ?
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

dmeerpa

Ondertussen het volgende gevonden, de FM of radio-aansluiting van een aansluitdoos heeft een filtertje dat enkel de FM band doorlaat om de tuner niet te overbelasten met sterke signalen.
De TV aansluiting laat alles door.

Dus ik zou om goed te zijn zo'n filter moeten plaatsen na mijn digicorder om de tuner niet te overbelasten met sterke signalen ?
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+

Stadium III

Ik heb hier maar 1 aansluiting van radio en tv
Die eerst nog voor internet gebruikt wordt

Daarnaar ga ik met 1 kabel naar de tv/reciever toe
Vanuit daar ben ik gaan splitsen naar Digi ontvanger en tuner in de SR

Werkt goed !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

ik heb hier uit de muur maar 1 dikke coax zitten, dat de woningbouw er een leuk kastje voor plakt zodat er 2 apparaten op kunnen worden aangesloten is aardig. meer niet...  :-D
en daar gaat internet bij mij ook doorheen, alles door 1 dikke coax..

dmeerpa

Ja hier is het ook zo, Analoge en digitale TV, FM en internet op 1 kabel.
Zo te zien kan ik gewoon van mijn digicorder naar de receiver gaan. Zo heb ik geen splitter nodig, en zal ik vermoedelijk minder signaal verlies hebben.
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K

BernHardN

De CAI is wel gevoelig voor splitsingen, ik heb bij de verbouwing een nieuwe dikkere kabel getrokken, deze gaat een doos in en wordt alleen  gesplitst er zit geen filter oid in, er is alleen onderscheid dmv mannetje vrouwtje connector.

nu heb ik ook een digi ding en het geluid wat hier uit komt is vreiwel het zelfde, sommige zenders zelfs beter  :-(