Marantz cd 52 se of cd 72 se?

Gestart door woutje, september 04, 2009, 12:05:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

woutje

Ben sinds kort in het bezit van een vrijwel ongebruikte Marantz combinatie van versterker pm 62/tuner st40
en cd speler cd42 mk2.(Alles echt in splinternieuwe staat)
Ik heb deze set binnen de familie voor een prik kunnen overnemen en ben er zeer mee in mn nopjes :yes:

Het enige probleem waar ik op stuitte was de lade van de cd speler die steeds moeilijker open wilde.
Na enig speurwerk op internet kwam ik er al snel achter dat het een bekend euvel ( tandwiel dat helemaal gaar was)was en heb zodoende een
nieuw tandwiel besteld bij classic audio service.
En nu werkt hij weer perfect. hello

Toch wil ik de set graag eens wat upgraden......met een andere cd speler
Omdat de set in zon perfecte staat en ik ook grote waarde hecht aan het visuele aspect,dus ik bedoel
daarmee dat hij ook in zeer goede staat moet zijn en uit ongveer zelfde piriode.
Op internet kwam ik  tegen een cd 52 se in nieuwstaat.......nu vraag ik me af of dit wel een zinvolle verbetering is ten opzichte van de cd 42 mk11 of dat ik beter voor de cd 72 se kan gaan die ik ook zag staan
maar dan voor de dubbele prijs.. :oops
Of wellicht een cd 67 se? :|





hg5812

Hallo.

Als ook het visuele aspect een rol speelt zou ik geen 67SE nemen; die is uit een andere lijn.
Ik denk, dat de 52SE zeker een verbetering is tov de 42mk11. Alhoewel de 72SE wellicht nog iets beter is zou ik persoonlijk gaan voor de 52SE. Ik denk, dat je in combinatie met de PM62 dan een uitgebalanceerde set hebt.

Groet,
Henk
Set 1:
Marantz PM7004
Marantz NA7004
Marantz SA7003
Pioneer MJ-D707
Dual CS 2235Q
Philips DCC730
Denon DRS810
Elac EL115S

Set 2:
Marantz PM6005
Marantz NA7004
Marantz CM635
Marantz UD5005
Philips DCC600
Thorens TD170
Elac EL 115S

woutje

hallo Henk,

Bedankt voor de respons...

Zit inderdaad wat in dat de cd 52 se wellicht beter bij de pm 62 past.

Zat daar ook in eerste instantie aan te denken maar na wat pluizen op internet las ik dat de
cd 72 ook vaak erg hoog inschat wordt en vaak als klassieker wordt omschreven.

Mijn grootste zorg was of ik wel verschil ga horen met de 42 als ik de cd 52 aankoppel ook al omdat de 42
perfect werkt een nog heel weinig draaiuren heeft.....(maar ja wel  een basis speler)
Omdat ik graag een perfect exemplaar zou willen :-D omdat de rest ook in nieuwstaat is
zijn de prijzen van een perfecte cd 72 wel behoorlijk hoog  :-(zo rond 350 zien staan (wel met jaar garantie)
Terwijl  er de cd 52 voor rond de 190 euro in soortgelijke conditie  ook met een jaar garantie stond.

gr Wout

Maurice

€350 resp €190 zijn echt wel absurde prijzen!
Dat zijn ze echt niet meer waard, ongeacht de staat. Een goede 72SE zou denk ik niet meer dan €125 mogen kosten, de 52SE niet meer dan €75.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

woutje

Het klopt inderdaad dat deze genoemde prijzen :x (erg) hoog zijn.

Ik heb deze apparaten op een site van een bedrijf dat handelt in klassieke audio gezien (audio extasa.eu)
Dit bedrijf geeft wel een jaar garantie, en de staat wordt als nieuw genoemd.

Het valt niet mee om bv op marktplaats zon perfecte staat te vinden.. omdat ze toch op leftijd zijn en ik weet dat ik me echt ga ergeren aan een bekrast apparaat omdat deze dan uit de toon zou vallen bij de rest.


Maar ik heb geen haast en hou mn ogen open. :-o

ps suggesties welkom.

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ll0ll

350 voor een 72se? Sorry, maar je bent gek als je 350 euro voor een 72se gaat neerleggen. 190 voor een 52se is ook buitensporig veel.
350 is zelfs nog iets aan de hoge kant voor een cd10, wat een veel mooiere speler dan een 72se is.
Ik zou nog maar eens goed nadenken en je in de markt orienteren voor je zo'n bedrag voor zo'n speler wil gaan neerleggen...
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

ll0ll

#7
leg er 50 euro bij en je hebt een mooi cd17 ki :)

http://link.marktplaats.nl/276940250
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen