dvi naar HDMI op de sr5003

Gestart door mathijs de Vries, augustus 17, 2009, 13:49:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mathijs de Vries

Beste,

Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn Mini Mac. Deze beschikt over een DVI uitgang. Nu heb ik een kabel die van DVI naar HDMI gaat. Aansluiten direct op de televisie gaat goed.

Nu lukt het me niet om deze op mijn nieuwe marantz sr5003 aan te sluiten. Ik krijg geen beeld en geluid door. Ik heb in het instel menu al een paar dingen geprobeerd maar het lukt met niet.

Wie kan mij helpen met het aansluiten.

mvg mathijs :-D

Marvin

geluid gaat volgens mij helemaal niet over dvi.
ik dacht dat dat enkel beeld is.

qua instelling van de sr5003 kan ik je niet helpen, dat ding van mij kent geen HDMI...  :-D

Stadium III

DVI-HDMI is alleen maar beeld

Wat je op de reciever moet instellen kwa HDMI is Trough ipv Enable volgens mij

Wat voor een signiaal stuur je er door en nog belangrijker heb je de goeie ingang bij de juiste bron gezet
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Wim44

Bij DVI wordt alleen een video signaal gebruikt. Bij HDMI kan video en audio gebruikt worden.
Wat de werking meestal blokkeert is bij gebruik van 2 HDMI apparaten onderling een protocol gebruiken dat de content die wordt overgestuurd moet beschermen. De bedoeling is om het ongewenst kopieĆ«ren van content te voorkomen. Als een van de apparaten dat niet ondersteunt, dan  werkt het niet....
Bij veel HT receivers gaat het fout. Het ligt eraan of de receiver native HDMI ondersteunt en dit doorgeeft aan de LCD of niet. Als er Path through op zit, dan geeft de receiver zonder signaal bewerking het video en audio signaal door dat op de input staat naar de LCD.

A-----av----->B----path through------->C  = werkt
A-----av----->B-----?--->D------------>C  ? ligt eraan hoe dit geimplementeerd is B----D is binnen de receiver

Lapti

over dvi gaat wel en geen audio. De uitgang gaat wel audio over (mits de videokaart dat ondersteund) alleen heb je zoiets nodig: http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16814998003


Dan heb je dus een hdmi naar hdmi kabel nodig, en die adapter op je dvi uitgang.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos