Knipperend powerlampje SR-7001

Gestart door Bold, augustus 02, 2009, 10:34:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bold

Zit afgelopen week een filmpje te kijken op mijn DV-7001 (niet eens luid) knalt mijn SR-7001 er uit. Standby lampje knipperde. Duidelijk een beveiliging die er in knalt. Aan en uit helpt niet. Je hoort de versterker niet meer aanklikken. Meteen het knippernde rode standby lampje en verder niets.

De handleiding biedt geen soelaas. Er staat alleen dat een en ander het gevolg kan zijn van corrupte informatie in de geheugenschakelingen van het apparaat als gevolg van een elektrostatische ontlading of interferentie op de wisselstroomlijn. Stekker er uit voor tenmiste 3 minuten zou de oplossing zijn. Niet dus.

Alle stekkers er uit behalve de voeding helpt ook niet. Heeft iemend een ingeving of vergelijkbare ervaring? Laat het me ajb even weten. Wegbrengen kan altijd nog.

Roland65

Versterker resetten naar fabrieksinstellingen misschien?
In de handleiding staat volgens mij wel de toetscombinatie waarmee je dit kan doen.
Succes!
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

Bold

Dan zou je op z'n minst volgens mij een display moeten hebben die het doet. Die van mij is helemaal dood. Kga het wel ff opzoeken en proberen. Dank je. I let you know.

Bold

Zojuist geprobeerd. Multi-toets en speakers A/B-toets voor ten minste drie seconden tegelijk indrukken. Werkt niet. Ik vrees dat dit toch een gang naar de dealer wordt. Heb de set december 2007 gekocht. Zou dus onder garantie (2 jaar) moeten vallen. Nu moet ik het apparaat een paar weken missen.. frusty

Stadium III

Je kunt een SR 7001 3x uit zijn dood halen als er protect op scherm staat
Er staat dus ook in de handleiding hoe dat precies te doen

Verder los van dat is mijn SR 7001 3x kapot geweest en weg gegaan
De laaste keer is ie omgeruild voor een SR 7002
Speel nu probleemloos

Verder zitten er sensoren in de 7001 die al regelmatig de geest geven dus denk dat het een 3 weken missen wordt ! :oops:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

chippie

hoi  bold  ik heb het zelfde gehad met mijn sr7001 en heb hem opgestuurd naar marantz daar zijn enkele onderdelen vervangen en  speelt nu weer probleemloos was hem wel 4 weken kwijt maar kan nu weer genieten van mijn receiver dus aanbieden voor garantie groeten chippie

xander32

Citaat van: Bold op augustus 02, 2009, 10:47:29
Zojuist geprobeerd. Multi-toets en speakers A/B-toets voor ten minste drie seconden tegelijk indrukken. Werkt niet. Ik vrees dat dit toch een gang naar de dealer wordt. Heb de set december 2007 gekocht. Zou dus onder garantie (2 jaar) moeten vallen. Nu moet ik het apparaat een paar weken missen.. frusty
Zoal voorgaande schrijvers al aangaven: een bekend verschijnsel bij de SR uit de 001 serie.
Laat de receiver idd. opsturen door jouw Marantz-dealer en het gaan echt helemaal goed komen  :yes:!
Enigste vervelende is dat je het een aantal weken zonder deze receiver zal moeten stellen  :-(.


Groet,

Sander.

Stadium III

Je kunt altijd om een leen toestel vragen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Bold

Bedankt allemaal. aankomende week gaat het apparaat retour dealer. Maar...begrijp ik het goed? Krijg je na drie keer repareren een 7002 of heb je die zelf gekocht?
Citaat van: Stadium III op augustus 02, 2009, 11:01:11
Verder los van dat is mijn SR 7001 3x kapot geweest en weg gegaan
De laaste keer is ie omgeruild voor een SR 7002
Speel nu probleemloos


Stadium III

Citaat van: Bold op augustus 02, 2009, 15:30:11
Bedankt allemaal. aankomende week gaat het apparaat retour dealer. Maar...begrijp ik het goed? Krijg je na drie keer repareren een 7002 of heb je die zelf gekocht?

Marantz moet 3x gelegenheid krijgen voor reparatie toestel

Ik ben bij de 3e keer uitval naar mijn dealer gegaan ,over de zeik gegaan,en oplossing gekregen

Ik ben wel uitstekend gehlopen door mijn dealer die dit mede heeft geregeld

Apparaat is kosteloos omgeruild
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4