Marantz DV7001 en KRF- V5050D lip sync

Gestart door H2o-man, juli 10, 2009, 12:56:50

Vorige topic - Volgende topic

H2o-man

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik zeggen dat ik geen kenner ben, dus mijn excuses wanneer ik iets raars vraag en of zeg. Wees mild in jullie reactie  :-D.

Ik heb een kenwood receiver KRF- V5050D en heb sinds kort een Marantz DV7001 erbij gekocht. Ik wil mijn set gaan upgraden en ik ben componenten aan het vervangen. Ik wil op termijn een marantz receiver kopen maar voorlopig doe ik het hier mee.

Ik heb met deze dvd speler een aantal films gekeken en ik ben erg enthousiast omdat de speler alles speelt en erg makkelijk is in gebruik. Alleen één puntje van kritiek, bij het afspelen van films zie ik dat het geluid niet altijd synchroon loopt met het geluid. Dit is niet altijd het geval. Hebben jullie enig idee hoe dit kan en misschien wel belangrijker hoe kan ik het oplossen?

Alvast bedankt

Marvin

er zal in de dvd-speler een lipsync funtie moeten zitten wil je dat helemaal oplossen.
overigens is het met dvd en de daarop volgende varianten niet mogelijk dit helemaal weg te poetsen.
een ieder heeft dus ' last' van dit euvel.
enkel is het bij de één erger dan de bij de ander, dus soms is het storend soms niet.
de oplossing kan gek genoeg ook liggen in een andere manier van verbinden.
bv de coax vervangen voor glas, of andersom.
de HDMI vervangen voor een component.
beetje spelen dus.
ook kan het helemaal verdwenen zijn met een andere dvd-speler, -en dan bedoel ik eigenlijk precies dezelfde speler.
maar dan niet die je nu thuis hebt staan...

al met al een zeer vervelend probleem, ik hoop dat er een lipsync in die speler zit.
anders is het rommelen en proberen!!

Stadium III

Hoe heb je idd de verbindingen gelegd ?

Ik heb zelf ook de Dv 7001 en naar mijn weten zit er geen lypsinc op

Je kunt wel van heel de lypsync functie afkomen dat het wel allebij gelijk loopt maar dan zul je een reciever moeten kopen met auto lypsync functie

Die zit iig ingebouwd in de SR 7002 en 8002

Hiermee heb je geen probleem meer als je alles via HDMI laat lopen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

H2o-man

Hallo,

Bedankt voor de snelle antwoorden. Ik heb inderdaad al gespeeld met de coax aansluiting en de glasvezel aansluiting. Ik merk echter geen verschil. Ik merk zoiezo weing verschil tussen coax en glas.
Zou het misschien ook aan een instelling kunnen liggen want de vertraging is niet altijd het zelfde. Het lijkt erop dat de processor het op een gegeven moment niet kan bijhouden, dit hersteld dan ook weer. Ik wil op termijn ook een Marantz sr 7002 of een sr8002. Ik denk dat een 7002 ruim voldoende voor mij is. Ik hoop alleen niet dat ze deze ook gaan vervangen door ***3 variant want die heeft een andere behuizing  :roll:
Nog een vraag: ik heb gezien op de marantz site dat er nieuwe sw is voor de DV7001. Weten jullie welke issues dit oplost en of het wijs is deze te gebruiken?

Thx

Stadium III

V.09 is de laaste volgens mij
Je kunt er die zeker opzetten want dan ben je ook up to date

Verder zou ik wel opschieten met de 7002 of 8002 kopen want er komen weer wat vernieuwingen aan zodat ik heb vernomen

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4