de linker kant van mijn sr 4300 doet het niet?

Gestart door gerben84, mei 06, 2009, 23:37:06

Vorige topic - Volgende topic

gerben84

ik heb nu een klein weekje een marantz op marktplaats op de kop weten te tikken, maar helaas was dit een niet al te beste koop want de linker kant van de speaker uitgangen doet het niet als ik analoog aansluit, als ik het digitaal aansluit doet hij het wel gewoon.
er komt een soort krakend geluid uit als hij analoog is aangesloten, maar de versterker kan niet kapot zijn want als ik het digitaal aansluit doet hij het wel, het aparte is ook als ik de ingebouwde tuner gebruik doet de linker kant het ook niet.
de linker kant doet het wel als ik de versterker op Viritual zet, maar dan benut ik niet mijn surround set.

ik heb ergens gelezen dat het om iets redelijk simpels gaat, de ic (ICS03 (HC10810R)) zou het om gaan, deze zit op het input circuit. maar waar precies, deze vervangen moet ik wel kunnen, maar dan moet ik  wel zeker weten dat het deze is en dat het niet een ander probleem is.

of het zou ook kunnen dat ik een instelling ergens mis, ik heb hem al vaker gereset maar tot nu toe nog zonder resultaat.

zou iemand me kunnen helpen?

groetjes gerben (nieuw op het forum)

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerben84

update:

heb nu een marantz dvd speler gehaald en digitaal aabgesloten, en heb een andere digitale tv ontvaner gehaald zodat ik digitaal geluid heb.
nu werkt de versterker wel goed,maar heb liever dat hij bij analoog ook gewoon 100% werkt.

het display doet het ook nietmer super, een paar letters doen het niet. is dat goed te maken?

gr gerben

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerben84

hij werkt nog prima, alles is gewoon digitaal aangesloten, maar als het op een simpele manier opgelost zou kunnen worden zou t wel mooi zijn als het werkt. ja toch.