marantzdokter ????

Gestart door matthijs, mei 18, 2009, 19:24:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

matthijs

wat ben je ongeveer kwijt om zo'n oude 4300 op te frissen en er weer een flinke tijd tegen te laten komen, ik bedoel dus geen complete revisie, maar wat noodzakelijke elco's en transistors en evt. lampjes vervangen ?
kan iemand mij een idee hierover geven, of is het gewoon veel te duur.
Ik heb zelf een goed spelende 4300, maar hij moet even worden nagelopen en de tunerontvangst is niet echt top.

HAL9000

Citaat van: marvin op mei 19, 2009, 22:00:06
wordt misschien toch eens tijd dat je dan naar me 8300 kijkt ivm een plof door de sub pre-out bij schakelen bron en mute-knop indrukken.
hebben we het wel eens over gehad, maar toen durfde niemand nog in een surround-ding te duiken.. :-D
op-amp ofzoiets?

Een plof is meestal een spannings verschil (dc)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

matthijs

Hal9000 : kun jij mijn model 4300 quad eens goed nakijken ?

HAL9000

Citaat van: matthijs op mei 19, 2009, 23:28:13
wat ben je ongeveer kwijt om zo'n oude 4300 op te frissen en er weer een flinke tijd tegen te laten komen, ik bedoel dus geen complete revisie, maar wat noodzakelijke elco's en transistors en evt. lampjes vervangen ?
kan iemand mij een idee hierover geven, of is het gewoon veel te duur.
Ik heb zelf een goed spelende 4300, maar hij moet even worden nagelopen en de tunerontvangst is niet echt top.


licht eraan, Ik heb exzemplaren gehad die helemaal kapot waren, en betere versies.
als de 4300 in uw bezit in nette staat is, dan is meestal alles nog te overzien.

ik ben zelf in het bezit van het destijds duurdere model de 4400, en ik heb nog altijd relatief veel onderhoud aan die receiver.. terwijl ik me werkt zo sekuur mogelijk probeer te doen.

heb je foto van de binnenkant van de 4300??
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: matthijs op mei 19, 2009, 23:32:25
Hal9000 : kun jij mijn model 4300 quad eens goed nakijken ?

ik kan alles als ik tijd heb.  :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

iNFiN1TY

Certified Vintage Marantzofiel