Biampen of niet!

Gestart door motje78, februari 03, 2009, 11:50:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

motje78

Hi allen,

Heeft iemand ervaring met het biampen van 2 pm15s1 versterkers. Ik heb nu de pm15s1 en denk erover om er nog een bij te zetten. Ik hoop op meer balans en detail en misschien wel wat kracht (vooral bij metal), ik ga binnenkort eens langs bij de audioboer om te vragen of ik er 1 mee mag nemen naar huis om te luisteren. Zegt iemand bij voorbaat al niet doen of heb je ervaring ermee? Of moet ik de pm11s1 eens proberen?

De bron is een sa-11s1
op Klipsch rf-5

Groeten,

Tjerk

Maurice

Ik ken de klipschen niet, maar biampen met twee volle versterkers zou ik niet gauw doen. Of het geld bijleggen bij een betere versterker, of een losse eindversterker erbij zetten.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

BernHardN

kan je niet beter gaan voor een pm11s1 of sm11s1 dus allebij de deur uit

joep

Niet zo moeilijk natuurlijk moet je gaan voor de PM-11 of nog beter de SC-11 plus SM-11.
Ik zou wel gaan voor een bi wire speaker cable opstelling. Hier zijn beide installaties voor geschikt.
Met 2 PM-15's blijf je op een minder niveau prullen.

Sander

Bi- ampen :D

maar wel uit 1 apparaat of met eindversterkers
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Gouden Kabeltjes

Ik heb 2 jaar met exact de opstelling gedraaid die je noemt: 2 x PM15 bi-amp. Er was een duidelijke verbetering van het geluid t.o.v. van 1 x PM15, kwalitatief en ook het gevoel dat er meer reserve is en je harder kan.

Of het qua verbetering en investering opweegt tegen 1 x PM11 (hoewel 1 x PM11 nog steeds duurder is dan 2 x PM15), dat is inderdaad de vraag.

Idealiter vergelijk je beide.

Ik heb nu 1 PM15 de deur uit gedaan omdat ik hem goed kon verkopen en ben nu dus aan het nadenken over een upgrade naar 1 x PM11-S2.

Success met de keuze!
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

Maurice

Citaat van: Gouden Kabeltjes op februari 25, 2009, 18:35:08
Ik heb 2 jaar met exact de opstelling gedraaid die je noemt: 2 x PM15 bi-amp. Er was een duidelijke verbetering van het geluid t.o.v. van 1 x PM15, kwalitatief en ook het gevoel dat er meer reserve is en je harder kan.

Of het qua verbetering en investering opweegt tegen 1 x PM11 (hoewel 1 x PM11 nog steeds duurder is dan 2 x PM15), dat is inderdaad de vraag.

Idealiter vergelijk je beide.

Ik heb nu 1 PM15 de deur uit gedaan omdat ik hem goed kon verkopen en ben nu dus aan het nadenken over een upgrade naar 1 x PM11-S2.

Success met de keuze!
Als je wilt bi-ampen, dan kun je dit mijns inziens altijd het beste doen met een losse eindversterker. En die hoeven niet zo duur te zijn.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

joep

Citaat van: Maurice op februari 25, 2009, 18:53:16
Als je wilt bi-ampen, dan kun je dit mijns inziens altijd het beste doen met een losse eindversterker. En die hoeven niet zo duur te zijn.

Het grote voordeel van bi-ampen met 2 losse versterkers is dat je de eindversterkers vlak bij de boxen kunt plaatsen. Het versterkt signaal is veel gevoeliger voor invloed van buiten. Dus ook voor jouw luidspreker kabel het is dus nuttig om die kort te houden.