Welke compacte luidspregers voor PM8003 SA8003 combiantie?

Gestart door RogerV, februari 11, 2009, 16:37:54

Vorige topic - Volgende topic

RogerV

Nu dat ik weet hoe mijn tuner via de afstandsbediening van de PM8003 moet aansluiten heb ik een nieuwe vraag en die lees je in het onderwerp hierboven. Mijn echtgenote wil geen floorstanders meer (grrrrr) en onlangs kocht ik een paar kleine Elarcs doch ik mis het extra laag zoals voorheen bij mijn Castle Winchesters. Of, weken met een sub en zo ja welke en hoe sluit je zo een ding aan? (Heb een Yamaha sub maar die zal wel niet in aanmerking komen gezien de stekker niet in de PM8003 kan. Prijsbewust als ik geworden ben (ja ja, de Belgen lijken dom en zijn dat misschien ook) stel ik me een budget voorop van maximum € 1000,- gezien de situatie met de banken...
Muziekvoorkeur: Jazz (piano, bas, drums) en klassieke pianosonatas. Hou nogal van de lage tonen van de piano en zeker als het een "grand" is.
Wederom welgemeende voorafgaandelijke dank uit het land van Albert I en zijn Paola, kibbelende gemeemschappen, door de staat gesponserde banken en een  werkloosheid die stijgt als een raket.  :-D
Living: Marantz SA8003 PM8003 ST6003 Pioneer PD-509 Clearaudio Concept, Thorens TD2001, Cambridge 651P Revox B77 4sp. 2 x Triangle Quartet GE
Werkkamer: MarantzPM6004 CD6004 Thorens TD320 2 x Revox B77 2sp. 2 x Boston A26

Stadium III

Als je een 1000 euro hebt te besteden kun je daar zeker een mooie subwoofer voor zoeken
Ga je eens verdiepen in REL en VELODYNE, SVS kan ook wel maar toch zijn dat meer film subwoofers

Rel heeft als voordeel dat hun met een high level werken
Dit is een aansluiting die je bij je luidspreker kabel duwt achter in de reciever
Hiermee berijk je dat je een identiek signiaal naar de subwoofer krijgt als naar de speakers
Op de subwoofer regel je het volume crossover en fase
Zo kun je een naadloos overgang krijgen tussen speakers en sub

Ga eventueel voor een ST of een R kijken uit de rel serie's
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

cheese

en als de knip iets kleiner is maakt BK ook goede subwoofers.

groetjes CHeese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

bramdg

Citaat van: RogerV op februari 11, 2009, 16:37:54
Wederom welgemeende voorafgaandelijke dank uit het land van Albert I en zijn Paola, kibbelende gemeemschappen, door de staat gesponserde banken en een  werkloosheid die stijgt als een raket.  :-D

En waar vandaag de Aandeelhouders van Fortis NEEN stemden  :| .... we zijn hier weer goed bezig  :no:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream