Ik snap er niks meer van: LFE signaal

Gestart door Marcel Marantz, februari 04, 2009, 21:45:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel Marantz

Beste mensen,

De laatse tijd heb ik paar muziek cd's gekocht ipv de cd's die ik jaren lang kocht.
Toch wel erg onder de indruk van de kwaliteit van sommige dvd's.

Nu heb ik een  vraag waar ik niet mee uitkom.

Ik heb een Marantz SR7300, 2 x front op large. 1x sub Rel Quake via high en low level aangesloten.
Bij de instellingen op de versterker Bassmix op Both.

Ik luister een DVd Within Temptation op source direct in dd5.1 of DTS en schakel de speakers uit zodat ik alleen het LFE signaal hoor: Die is hoorbaar.

Ik luister een DVD van Roger Waters via source direct en ik heb geen LFE, wel als ik luister via stereo?

Heb ik mijn instellingen op de vesterker wel goed staan?




Loewe Xelos 32, Marantz PM6003, Marantz ST6003,  Caiman DAC TC-7520SE,
Scan Speak Reference A4 Mk II

Stadium III

Hoi en welkom

Hoe oud is je rel Quake ?,of heb je een Quake II

In je SR 7300 kun je de basstinstelling selecteren op mix en both of is het HPF of LPF
Bij both doet jou LFE kanaal altijd mee en geeft ie niet altijd het .1 door
Hij geeft dan door de signialen van de speakers die eventueel op small staan

Bij mix gaat alle bass naar je speakers toe L&R en bij een 5.1 bron ga je pas gebruik maken van de LFE uitgang van je reciever

Verder is mijn vraag over de rel wel type hij is want bij de oude kun je high en low level aansluiten maar je kunt ze niet appart inregelen
Dit is wel van toepassing bij een Quake II

Kun je verder een crossover selecteren in de SR 7300?
Zo niet zal je crossover geselecteerd staan in de reciever op 100 hz
Mocht je dan de oude Quake hebben adviseer ik je om de high level kabel niet meer te gebruiken
Dan alleen via de low level te gaan draaien en de instelling naar je smaak op both of mix zetten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

niet elke dvd, en in het bijzonder de muziek dvd, heeft een vet LFE-kanaal.
als hij het met de ene dvd wel doet en met de andere niet, dan ligt dat aan de opname.
zo heb ik hier bijvoorbeeld een dvd van Faithless, hier zijn alle speakers fullrange gemixed en is het LFE-kanaal niet aanwezig.