Welke HDMI kabel?

Gestart door Jeroen, april 11, 2009, 17:57:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

Hallo, wie kan mijn adviseren welke HDMI kabel ik het beste kan aanschaffen. Ik heb nu een HDMI kabel van Profigold en een standaard HDMI kabel tussen mijn PS3, Receiver en Beamer zitten. En ik moet zeggen dat standaard kabeltje is niet echt geweldig. De volgende kabels komen goed uit de test van Whathifi: QED Performance HDMI kabel, Vandenhul Flat en de Chord 1.3 silver plus. De QED kost 97 per meter, de Flat van Vandenhul ost 79 euro en de Chord kost 115 euro voor 50cm.
Ik moet eigenlijk 2 korte HDMI kabels hebben en 1 lange van zo'n 7 meter (die gaat van de receiver naar de beamer) en dat word best prijzig op die manier.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

drees62

Ik heb voor de verbinding van mijn Marantz receiver naar Sanyo beamer een 15 meter lange HDMI kabel liggen. Deze voldoet prima. De 10-meter variant is natuurlijk goedkoper en vind je hier:

http://www.projectieshop.nl/product15746/hq+hoge+kwaliteit+hdmi+kabel+10+meter

Verder schijnen de W&M kabels ook erg goed te zijn, heb er net ééntje "gescoord" op Ebay.de

Vlearmoes

De Supra`s komen op alle lengtes goed uit de testen   en zijn relatief goedkoop  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Dennis E36

Ik heb zelf tussen mijn DV4001 en de tv een Vivanco HDMI 1.3b kabel van 1.5meter.
Deze kostte € 49,-- en die doet het naar mijn mening prima! Het schijnt dan MM nu ook Vivanco in het assortiment heeft. Ik weet daar alleen de prijzen niet van. Ik heb deze kabel gekozen omdat die ook netjes met snakeskin afgewerkt is net als mijn RCA kabels.
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Jeroen

Mijn dank aan jullie voor de snelle reacties. Hier kan ik iets mee, de prijzen van de kabels die ik had opgenoemd zijn toch van een andere prijs categorie en dat is misschien niet eens nodig. De kabels van supra en die van vivanco schijnen ook prima te zijn en de prijzen zijn ook nog eens betaalbaar. Ik zal eens bij de mediamarkt gaan kijken wat die kabels van vivanco kosten.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Jeroen

#5
Ik heb aantal HDMI kabels besteld en het is geworden, de HDMI kabel van W&M die zijn niet duur hebben een stevige vergulden stekkers en een goede afscherming. Hoe de kabel presteert weet ik nog niet want ik heb ze vandaag pas besteld en zullen in de loop van de week binnen komen.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

mars

oi

Ik vraag me eigenlijk af , wat het verschil is tussen een ''gewone''  pak 'm beet mediamarky hdmi kabel die het gewoon goed doet, En een kabel van merk X die het ook goed doet ( digitaal signaal doorgeven)?

Oke prijs verschil , maar zou het zoveel uitmaken?



grtz mars<
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MadVillain

op korte afstanden bijna geen verschil. Maar op 10 meter kabels zou ik niet besparen. Oftewel hoe langer de kabel hoe exponentieel duurder.

Zelf heb ik het uitgetest tussen 3 kabels. 1 extreem goedkope kabel van 10 meter voor 35,-, 1 erg dure kabel van 2 meter voor 80,- en een goedkopere kabel van 2 voor 30,-
Vergelijk ik de 10 meter en de goedkopere 2 meter kabel met elkaar dan geeft de 10 meter kabek bij volledig witte beelden een soort van storing/ruis weer. Waardoor het wit van een afstandje meer eruit zijn als een grijswit. Met als gevolg dat de kleuren en allemaal iets fletser uitzien.
Bij de goedkopere 2 meter kabel was dat stukken minder het geval.
De duurdere 2 meter kabel was in alle opzichten beter. Geen storing bij volledig wit beeld en kleuren kwamen "echter" over.

Welke merken ik toen ook alweer had gebruikt is mij volledig ontgaan. Het is ook zo warm hier op mijn kamer. nu is het nog 30 graden :(

mars

Citaat van: MadVillain op juli 01, 2009, 23:23:47
op korte afstanden bijna geen verschil. Maar op 10 meter kabels zou ik niet besparen. Oftewel hoe langer de kabel hoe exponentieel duurder.

Zelf heb ik het uitgetest tussen 3 kabels. 1 extreem goedkope kabel van 10 meter voor 35,-, 1 erg dure kabel van 2 meter voor 80,- en een goedkopere kabel van 2 voor 30,-
Vergelijk ik de 10 meter en de goedkopere 2 meter kabel met elkaar dan geeft de 10 meter kabek bij volledig witte beelden een soort van storing/ruis weer. Waardoor het wit van een afstandje meer eruit zijn als een grijswit. Met als gevolg dat de kleuren en allemaal iets fletser uitzien.
Bij de goedkopere 2 meter kabel was dat stukken minder het geval.
De duurdere 2 meter kabel was in alle opzichten beter. Geen storing bij volledig wit beeld en kleuren kwamen "echter" over.

Welke merken ik toen ook alweer had gebruikt is mij volledig ontgaan. Het is ook zo warm hier op mijn kamer. nu is het nog 30 graden :(

Oi

Thanks Mad Villain

( ja belachelijk die hitte he nopompom, tegen de tijd dat je er aan gewend bent , gaat het vriezen clown1)


Maar jou antwoord heb ik idd wat aan .

Ik heb sinds kort een samsung 6 serie full HD tv, en een samsung DCB-H360RS high def decoder ( deze laatste trouwens gevonden bij het grofvuil hier in buurt , het ding zat dicht in de doos , en de doos lag boven op een vuilcontainer)
Enfin dis ik een HDMI kabeltje gehaald ( voor weinag).
En echt waar , elke keer als ik m'n tv aanzet wordt iik echt getroffen door het superbeeld.
( je moet weten dat ik helemaal niet zo van de tv's ben , maar nu wil ik ook een mooi surround setje.)

grtz Mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MadVillain

Tot nu toe geen geluk gehad zo op straat :(
Ik hoop nog steeds een winnend staatslot te vinden, 10.000 euro is al genoeg of een koffertje ;)

Wel leuk om te zien dat het ene ervoor kan zorgen dat interesse gewekt wordt voor het andere. Terwijl er voordien totaal geen interesse naar was.

Zo is dat precies ook bij mij gegaan met hifi.


Is het de Led uitvoering van Samsung? Die hele platte? iig zijn het mooie tv's. Zelf heb ik een monitor van Samsung echt een top ding! Enige nadeel is dat je hem te vaak moet afstoffen, hoogglans.


Wil je gewoon een surround-"setje"? Of een serieuzere set? Mocht je gewoon voor een setje willen gaan dan is de Logitech z5500 echt aan te raden. Kost tussen de 220-399, maar moet goed te verkrijgen zijn voor een lagere prijs.
Knalt enorm, goed voor de overburen. Voor een film dreunt hij lekker. Alleen moet je niet proberen daar muziek op te luisteren


xlr8

Er is zeker wel verschil in HDMI kabels alleen is de vraag wat wil men zien en in welke hoeveelheid euri's is men dat waard ??
Zoals hierboven al wordt aangegeven wordt het bij elke strekkende meter kritieker, dus de verschillen duidelijker.

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met Qed en Ixos (1.3) t.o.v. van de standaard bulk.
Konstruktie en afscherming is ten alle tijden van belang  :wink:

mars

Citaat van: MadVillain op juli 02, 2009, 23:07:12
Tot nu toe geen geluk gehad zo op straat :(
Ik hoop nog steeds een winnend staatslot te vinden, 10.000 euro is al genoeg of een koffertje ;)

Wel leuk om te zien dat het ene ervoor kan zorgen dat interesse gewekt wordt voor het andere. Terwijl er voordien totaal geen interesse naar was.

Zo is dat precies ook bij mij gegaan met hifi.


Is het de Led uitvoering van Samsung? Die hele platte? iig zijn het mooie tv's. Zelf heb ik een monitor van Samsung echt een top ding! Enige nadeel is dat je hem te vaak moet afstoffen, hoogglans.


Wil je gewoon een surround-"setje"? Of een serieuzere set? Mocht je gewoon voor een setje willen gaan dan is de Logitech z5500 echt aan te raden. Kost tussen de 220-399, maar moet goed te verkrijgen zijn voor een lagere prijs.
Knalt enorm, goed voor de overburen. Voor een film dreunt hij lekker. Alleen moet je niet proberen daar muziek op te luisteren




oi

nee het is nog net niet die led tv , maar de allerlaatste versie 6 serie ( zo heb je ook laatste 7 en 8 series)

type is ; LE32B650   ....... 32 staat voor 32 inch, B staat laatste generatie, 650 staat voor 6 serie.

nou en wat er allemaal op zit;

Crystal Tv =  glansd wel idd maar erg mooi beeld
Media 2.0
internet@TV
dlna wireless
USB MOVIE 2.0
content libery )flash)
100 Hz motion plus
crystal full HD engine
color (wide) enhancer 3
4x HDMI
Fuull hd 1080p

3 scarts
anologe in en uitangen

enz enz


En Toevallig lees ik gister in een kiosk de nieuwste ''what hifi'', en wat blijkt ? Komt de mijne in zijn prijsklasse er ruim als beste uit pompom


Maar idd het geluid is BUD

o ja en nog weinig voor betaalt ook ( slimme aankoop met een paar menesen de zelfde tv gekocht, en daarbij ook nog gebruik van 16 % korting bij mediamarkt)

enfin ....best wel gaaf toch?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun