Bi wire aansluiten ??

Gestart door Marantz 81, januari 08, 2009, 13:46:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

hallo

heb even een vraag over men installatie , ik heb als hoofdluidsprekers KEF Q5  ,hiervoor had ik een marantz SR4021 stereo versterker deze kon met gemak de Q5 aansturen ook op heel hoog volume zonder vervorming ,bi wire of niet maakte niet zo veel uit heel klein beetje in defenitie miscchien

nu heb ik sinds kort een SR5002 aangeschaft en als ik het flink hard zet gaat het vervormen met een muziek dvd frusty  zou het komen omdat ze niet genoeg vermogen krijgen ??  en heeft het dan nut om ze bi wire aan te sluiten ??  of wordt de voeding onderuit getrokken ??


groeten Arjan





HiFi gek

Ik ben bang dat de voeding van de versterker het niet aankan , dat zal vrijwel zeker het geval zijn als je vorige versterker daar geen last van had zoals je al vermelde .

Als dit inderdaad de oorzaak is zal biwire kabel niks uitmaken denk ik .



Groeten  EDWIN  B

Sander

Ik heb ook een sr5002 in combinatie met B&W CM7 speakers

ik gebruik Bi-amping

achterkant van de versterker zit een schakelaar voor speaker C die op on zetten

dan worden je surround back kanalen ook front en gebruikt hij een appart versterker deel

bij mij werkt het goed   
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marantz 81

ze geven wel 7x90 w rms op voor de versterker ,maar ja dat zegt niet zoveel  , ik zou persoonlijk wel verwachten dat er een zwaardere trafo inzit als in de vorige versterker  :roll:

het moet ook echt wel erg hard staan voordat de speakers over ze,n nek gaan ( ben zelf ook wel erg kirtisch),zo hard draai ik bijna nooit alleen je hebt wel eens van die nummers die moeten gewoon hard  HB  om eventueel de voeding te ontlasten kan ik de lage tonen ook niet wegfilteren want ik heb geen subje  :kwijl:


ga het dan even bi wire aansluiten om te kijken of het wat uit zal maken  :-)

bedankt  :yes:

Marantz 81

heb het bi wire aangesloten  :-)

maakt wel het verschil en net iets meer defenitie  :yes: voeding kan het dus wel aan  :yes:

alleen de diepe bassen komen niet zo mooi warm en doorlopend door als met de stereo sr4021 ,maar dat had ik wel verwacht dat ik op stereo gebied iets moet inleveren , daarintegen is geluidskwaliteit zeker wel even goed

ach ja als we de loterij nog eens winnen  clown1  haha nee hoor ben heel tevreden zo met deze installatie   :-D

Marvin

Citaat van: Sander Nolden op januari 08, 2009, 17:59:10
Ik heb ook een sr5002 in combinatie met B&W CM7 speakers

ik gebruik Bi-amping

achterkant van de versterker zit een schakelaar voor speaker C die op on zetten

dan worden je surround back kanalen ook front en gebruikt hij een appart versterker deel

bij mij werkt het goed  
probeer dit ook eens, is een stapje verder dan bi-wiren.
biampen heeft meer invloed dan biwiren, zelf ook gehad met me Denon amp.

Marantz 81

#6
hallo marvin

ik heb het net zo aangesloten als sander aangaf  :-) heb gisteravond nog paar cd,s gedraait en lage tonen komen nu veel beter naar voren en geen vervorming meer op hoog volume , moet ook nog wel wennen omdat deze versterker weer net even anders klinkt en had hiervoor ook een andere dvd speler van harmonkardon dv31
later nog eens een cd5001 erbij   :kwijl:

gr arjan


Marantz 81

nou heb denet voor het eerst een dvd gedraaid van men favoriete artiest phil collins (genesis)

wat een verschil zeg met eerst hello  bi ampen heeft echt wonderen gedaan haha  :-)

heb nu echt een mooie volle bass en kan het echt hard zetten zonder vervorming  :-D tevens ook nog de Q5 ,s stukje verder naar binnen gedraaid en sourround,s 10cm dichterbij gezet via versterker , waardoor het nog beter is gaan klinken ben helemaal joepie  :yes:

Stadium III

fijn om weer een mooier vooruitgang te hebben iig !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4