PM7001 aansluiten op een SR5001

Gestart door Elmo, december 12, 2008, 01:53:16

Vorige topic - Volgende topic

Elmo

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Om de stereo weergave voor CD's en MP3's te verbeteren wil ik naast mijn SR5001 een PM7001 aanschaffen. Ik ben van plan om het hele spul als volgt op te tuigen:

SR5001 met hierop aangesloten:
DV4001 met coax
Humax kabeldecoder met optische kabel
Center en rears rechtstreeks op de SR5001

PM7001 met hierop aangesloten:
CD5001 OSE
Xitel audiolink (dit apparaatje vormt MP3 om in analoog audiosignaal)
Fronts op de PM7001 aansluiten

Vervolgens wil ik de pre out van de SR5001 gebruiken en dan weet ik het niet meer......
Waar moet ik dan de kabels die op de pre out van de SR5001 zitten aansluiten op de PM7001?
Sommigen zeggen op de tape maar er zit toch ook een main in op de PM7001, kun je die laatste dan niet beter gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Stadium III

Je kunt vanuit de pre out van de 5001 L&R naar de 7001 toe

Ik zou hem dan wel op een tape ingang of een cd ingang enz zetten omdat je er nog meerdere apparaten op aansluit

Je moet eventueel wel in de gaten houden dat je met 2 volume knoppen gaat werken en dat ditproblemen kan geven

Zou het eventueel niks zijn om een betere reciever te gaan zoeken ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Elmo

Een betere receiver is een optie die ik ook overwogen heb. Deze oplossing zal alleen een stuk duurder uitvallen. De PM7001 loopt op dit moment uit het assortiment en kom je al voor € 300 tegen. Voor dat geld heb je nog lang geen receiver die zich kan meten met de PM7001 qua stereo weergave. Ik denk dat je dan richting een SR7001 of misschien wel een SR8001 moet, ga je toch snel richting de € 1.000   :|
De SR5001 inruilen zal al niet eens lukken en verkopen zal ook maximaal € 150 opleveren verwacht ik.

Wat ook nog kan is een losse eindversterker aan de pre out van de SR5001 hangen. Ik weet alleen niet wat het voorversterker gedeelte van de SR5001 (in negatieve zin) met de stereo weergave doet.

Waar ik nu benieuwd naar ben is de functie van de main in op de PM7001. Vaak lees ik dat de tape ingang gebruikt wordt om de pre out op aan te sluiten, waarom niet op de main in?

O ja, de nieuwste Marantz versterkers (met het gewijzigde uiterlijk) en ook bijvoorbeeld de Denon PMA 1500 AE hebben een knopje op de voorkant om het eindversterker los te koppelen van de voorversterker. Ga ik alleen niet redden voor € 300  :no: