Hoi allemaal,
na al een tijdje dit forum te hebben gevolgd mij ook maar eens aangemeld, omdat ik met wat vragen zit over mijn SR7002. Deze heb ik een paar maanden geleden aangeschaft als vervanging voor een Sony receiver. Tot nu toe ben ik zeer te spreken over het geluid, maar ik ben al wel tegen wat probleempjes aangelopen:
-ik heb een HD kabel decoder (Samsung) via de reciever, met een HDMI kabel aangesloten. Ik hoor nu regelmatig korte haperingen in het geluid, die ik nooit heb gehoord toen de decoder rechtstreeks op de TV was aangesloten.
-soms valt het geluid bij zappen helemaal weg, met name bij Nederland 1 HD, verder zappen en weer terug verhelpt dit.
-ik heb een harddisk recorder via component aangesloten, als ik deze als bron selecteer heb ik alleen geluid. Alleen het in standby zetten of uitzetten en weer aanzetten van de SR7002 werkt om ook beeld te krijgen (of eerst de recorder aanzetten en dan pas de receiver).
Nu weet ik uit dit forum:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=901489dat er een update moet zijn van de software. Ik heb al gekeken en mijn receiver heeft versie H33, terwijl er een H38 (of H37 voor de europese markt ) moet zijn. Deze update zou ook het probleem verhelpen dat na automatische instelling de Audessy equalizer een foute subwoofer instelling geeft (9dB te weinig).
Heeft iemand heir ervaring met het updaten van zijn/haar receiver? Hoe lang ben je hem kwijt, waar kun je dit het beste regelen?
Graag jullie reactie