marantz 2270 reparatie.

Gestart door HAL9000, september 30, 2008, 13:23:53

Vorige topic - Volgende topic

HAL9000

Ik heb gisteravond een marantz 2270 ter reparatie gekregen deze stond laatst op marktplaats als zijnde in goede technische en optische staat. Geen van beide zijn waar. De 2270 kraakte hevig op een kanaal(na ±2 minuiten) en het front is beschadigd (knoppen los etc)

Van binnen zag deze er nog redelijk uit.
Ik heb de receiver ontkoppeld(pre..main) waardoor je een losse eindversterker krijgt en een losse voorvesterker.
wat ik al dacht, de voorversterker kapot.

Wij vonden ook dat de 2270 erg kaal klonkt helemaal geen dynamiek in de klank.
Dat komt Omdat er kleine elko'tjes in de pre zitten gemaakt van tantaal achtig spul (merk elna) deze houden er ineens mee op.... (zovaak mee gemaakt) pioneer zit er soms ook vol mee in de pre sectie.

Ik heb de transistoren verwijderd en de nieuwe panasonic/nichicon elko's geplaatst.

De klank is aanzienlijk verbeterd, Het is echt weer een volle klank met veel dynamiek.

opzich zag alles er nog redelijk uit maar zeer verouderd (1974 8 31)

Ik heb de voeding ook gelijk mee genomen.

aangezien twee elko's opgekruld waren en eentje daarvan lek bleek te zijn.

Deze versterker leverde 2x91watt bij 8Ω bij 20Hz
en 2x 106watt bij 1KHz.  Met een voedingscapaciteit van 500Watt max en 2x9000µF 55V (beetje vreemde waarde)

Deze receiver heeft een beetje een speciale waarde, aangezien vaders deze in 1972 nieuw kost samen met 2 paar imperial G7 speakers en een thorens platen speler. Ding heeft vaak voor disco/clubhuis versterker gestaan  nonono...............ach kan marantz tegen  :-D :-D :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

music

Gistermiddag (4230) en vandaag (2270) m'n nieuwe aanwinsten bij de marantzdokter opgehaald (woon gelukkig redelijk in de buurt).
De 4230 was eigenlijk niets mis mee, alles werkte, maar na een bezoek aan Rotterdam is de geluidskwaliteit aanmerkelijk verbeterd.
De 2270 staat nu een paar uurtjes te spelen, wat een verschil zeg. :yes: Klank was eerst nogal mat, maar er zit nu weer volop leven in. M'n wharfedale's (glendale XP3 max 50W en de buren) zijn er alleen niet zo blij mee!
Bedankt voor je vakwerk Jon.  HB

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Stadium III

Citaat van: music op september 30, 2008, 20:00:25
Gistermiddag (4230) en vandaag (2270) m'n nieuwe aanwinsten bij de marantzdokter opgehaald (woon gelukkig redelijk in de buurt).
De 4230 was eigenlijk niets mis mee, alles werkte, maar na een bezoek aan Rotterdam is de geluidskwaliteit aanmerkelijk verbeterd.
De 2270 staat nu een paar uurtjes te spelen, wat een verschil zeg. :yes: Klank was eerst nogal mat, maar er zit nu weer volop leven in. M'n wharfedale's (glendale XP3 max 50W en de buren) zijn er alleen niet zo blij mee!
Bedankt voor je vakwerk Jon.  HB

Dit zien we graag !!! pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4