Hallo Heren,
Ik maak graag gebruik van jullie ervaringen hier. Ik ben op zoek naar een geluidsmatig perfect HT versterker voor de surroundkanalen. Van wat ik lees moet ik Marantz hebben
Voor mijn mains wil ik de pre-uitgangen gebruiken naar mijn eigen DIY versterkers.
Hoe is de kwaliteit van deze uitgangen ?
Met alle interne schakelingen van beeld en geluid en strooivelden etc ga ik er vanuit dat de kwaliteit goed is maar heeft iemand ervaring om te kunnen vergelijken met de betere losse voorversterkers (of andere kwaliteitsbron) op de markt ?
Mijn speakers zijn vrij gevoelig (95db) en straks bouw ik nieuwe van ca 100 db. Ik wil dus "geen" ruis horen. Waarschijnlijk gaat dat al niet helemaal lukken want met dit soort speakers hoor je héél veel.
Ik zat te denken aan de SR5001/2 of een model hoger. Wellicht een iets ouder model als ik het schakelen van HDMI achterwegen laat. Wattage is verder niet van belang aangezien ook mijn surround speakers ook 94 db zijn.
De klank van die wattjes zijn natuurlijk wel van belang.
Verder vroeg ik me af of iemand weet of het mogelijk (bij een SR-xxxx)is om de digitale uitgang op L-R te zetten terwijl de overige uitgangen wel versterkt 7.1 uitgeven... Waarschijnlijk niet..
Nog een moeilijkere vraag; kan de digitale uitgang in volume meelopen ? Waarschijnlijk niet, dit zou automatisch tot kwaliteitsverlies leiden.
Alvast bedankt en de groeten,
Co