Beste lezers,
Twee weken heb ik de topic gestart met het dilemma voor het vervangen van mijn Marantz PM43 of mijn B&O luidsprekers. De uitslag was eigenlijk onbeslist. Wel werd de opmerking gemaakt dat de PM43 opzijn tenen moet lopen. Dat idee had ik ook een beetje
Nu ben ik een beetje aan het surfen geweest op marktplaats en heb ik geboden op een Marantz PM78 met, wat de adverteerder trots meld, kwaliteits luidsprekerkabels. Voor een bedrag van 125, - euro kan ik de eigenaar worden. Ansich niet veel geld voor een versterker dunkt mij. Maar hoe zit deze kwalikatief in elkaar en zijn er speciale punten waar ik op moet letten? Ik begrijp natuurlijk ook dat voor dit bedrag je geen inverstering doet voor de komende 10 jaar. Maar hij moet toch wel even mee kunnen.
Ik wil in eerste instantie een zwaardere versterker en daar tzt andere, betere luidspreker bij uitzoeken. Als ik het andersom zal doen dan is de kans groter dat ik tegen de beperkingen van de PM 43 aanloop. En dus alsnog voor een andere versterker zal "moeten" shoppen. Wat verder meespeelt is dat ik vind dat de B&O S80 een mooi design hebben. Je kijkt er toch tegenaan. En als het geluid niet tegen valt dan is de aanschaf van een andere versterker te rechtvaardigen.
Maar het voornaamste waar ik benieuwd naar ben is de ervaringen met de PM78. Veel probleem gevallen of juist weinig. Of zijn er betere alternatieven? Ik ben benieuwd!