THX

Gestart door Marvin, september 30, 2007, 11:21:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem-A

Dmeerpa schreef:

''Op mijn SR8002 heb ik wel in het configuratiescherm een optie waar het woord THX in voorkomt, en die zet de speakers wel op small''.

Sorry voor de misvatting, want dit was dus wat ik in mijn eerdere post bedoelde.

Marvin

overigens ben ik weer terug naar source direct met een film, had een vriend van me op bezoek.
1 met een goed oor voor muziek en geluid in het algemeen..
met thx wordt het center kanaal enigsinds verdeeld over de front speakers en is zo buiten de sweetspot minder direct (vandaar de naam source-direct???)..
dus nu is alles weer simpel, SD...  pompom

Stadium III

back to basic!
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin

het brengt rust met zich mee, dvd erin en spelen...!

Stadium III

Citaat van: marvin op mei 25, 2008, 13:54:53
het brengt rust met zich mee, dvd erin en spelen...!
:wav:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Citaat van: marvin op mei 24, 2008, 23:31:55
overigens ben ik weer terug naar source direct met een film, had een vriend van me op bezoek.
1 met een goed oor voor muziek en geluid in het algemeen..
met thx wordt het center kanaal enigsinds verdeeld over de front speakers en is zo buiten de sweetspot minder direct (vandaar de naam source-direct???)..
dus nu is alles weer simpel, SD...  pompom

Source-direct betekent alleen maar dat je het bas-management van je receiver volledig uitschakelt. Er wordt dus niets "bewerkt" hetgeen (in stereo) de kwaliteit van het geluid ten goede komt!
Bij DVD's (muziek/film) is het bas-management wel van belang omdat je subwoofer ingeregeld moet worden, cross-over moet worden ingesteld, luidsprekers op small/large moeten worden gezet etc.

Stadium III

Source direct werkt ook bij dvd's

Want hij bewerkt het signiaal niet wat binnen komt hij geeft het alleen maar door !
Het uitvoeren van 5.1 regelt ie wel maar er wordt niks toegevoegd van een toonregeling
De crossover wordt wel gebruikt maar hij geeft daar ook alleen maar het inkomende signiaal aan door van subwoofer en front speaker

THX en meerder functie's wordt het signiaal bewerkt source direct of pure direct naar mijn weten nog steeds niet
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Marvin