Hallo iedereen,
Ik hoop dat sommigen van jullie tijd en interesse vinden om jullie ervaringen en gedachten over de combinatie van de Marantz PM95-versterker en Marantz LS95-luidsprekers te delen en mij misschien te helpen...
Ik heb bovenstaande combinatie deze zomer van afzonderlijke eigenaren gekocht nadat ik er tientallen jaren verliefd op was geweest (nou ja, meer met de Philips-versie - Philips DFA1000-versterker en Philips FB1000-luidsprekers).
Ik sta op het punt om de bouw van volledig nieuwe crossovers voor Marantz LS95-luidsprekers af te ronden van hoogwaardige Jantzen-onderdelen (waarbij het originele crossover-punt tussen de bovenste woofer en het grotere lint is gewijzigd van 2200 Hz naar 1800 Hz)... Ik heb mijn LS95-luidsprekerpaar met preproductie-crossover
.
Ik wil graag het maximale uit deze twee halen (qua geluidskwaliteit).
Hebben jullie er ervaring mee, tips?
Ik kwam er ook achter dat PM95 niet goed speelt. Niet muzikaal, saai en levenloos, alsof beide speakers niet op één geluid konden aansluiten.
Dus ik ben op de een of andere manier van plan om de PM95 te vernieuwen of misschien gedeeltelijk samen te vatten, die al een snelle controle/reparatie heeft ondergaan (en bias-instelling - maar ik heb geen handleiding!)... Enig advies, gedachten over de 'vernieuwing' van deze versterker, upgraden, samenvatten, ...zou van onschatbare waarde zijn... Is er echt iets nodig om te controleren/upgraden?
Heeft iemand misschien een gebruikershandleiding/servicehandleiding voor de PM95 (of Philips DFA1000) om te delen? Weet iemand hoe bias-instellingen?
Heb je ooit PM95 en LS95 gehad en deze gecombineerd beluisterd? Afgaande op de modelnummers bij Marantz (LS 95& PM 95) EN Philips (DFA 1000 & FB 1000) zijn deze speakers en versterkers voor elkaar gemaakt (?).
Ik zou elk antwoord van u op prijs stellen.
Ik bezit ook Marantz PM94 + LS85 (volledig nieuwe 'internals') + HD DAC-1 = magie.