7.1 analoge weergave op SR8012?

Gestart door FKG360, juli 12, 2024, 12:24:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FKG360

Hi,

Eerst even voorstellen: ik ben Freek en mijn leven lang hifi en muziek gek. Muzikant en Dolby Atmos engineer. Te veel spullen in de studio  :schater:

Mijn vraag: kan ik bij de SR8012 bijvoorbeeld sat/cbl hernoemen naar Studio en dan 7.1 analoge weergave gebruiken? Ik heb het nu wel zo gedaan maar krijg geen geluid.

Uiteraard zijn alle kabels et cetera goed aangesloten, ik heb een studio dus dat is het probleem niet.

Ik heb normaliter geen probleem met het aansluiten van 7.1 analoog bij andere Marantz/ Yamaha versterkers en het toewijzen van bijv Aux ingang voor de output van mijn audiointerface.

Weergave van een sony bd, oppo bd via hdmi en een sony cd-speler via analoog geen punt maar analoog 7.1 in lijkt niets te doen.

De handleiding biedt geen uitkomst.

Beetje maf als je zelf Dolby Atmos mixen maakt dat je het niet kan horen  :-o

Anyway, weet iemand of er bepaalde "ingangen van apparaten" (cd, bd, aux2)wel of niet gekoppeld kunnen worden aan 7.1 analoog in?

Bij toewijzing van audio inputs kan je namelijk wel hdmi, coax, s/pdif en analoog front, 1,2,3 kiezen maar geen 7.1.

Vreemd maar waar. Ik zoek verder en kon niet op dit forum een vergelijkbare vraag vinden. Al vast bedankt voor je reactie 🤠
Marantz SR8012
B&W 802 diamond
Quad sub
B&W Nautilus center
Kef RR101 mid surround
Kef RR103 back surround
Mordaunt Short cloud

Antelope 32+ gen 4 Atmos audio interface
SSL  / Neumann mixing gear

Marvin

Welkom Freek!

Volgens mij is die 7.1 analoge ingang niet te benoemen, ook kan je die niet koppelen aan sat/tv oid.
Geluid krijg je dus alleen als je 7.1 analoog selecteert.
Dit is wat me nog bijstaat, heb zelf geen Marantz meer.
Maar er zijn hier gasten met een 8000 serie, dus komt goed.

FKG360

Dankjewel 👍 ík ben nu wel zo ver dat ik na resetten van de versterker (ik had wel Audessy gedraaid maar uiteindelijk moet ik toch calibreren met SoundId) geluid heb via 7.1 analoog. Dus voor nu is het prima
Marantz SR8012
B&W 802 diamond
Quad sub
B&W Nautilus center
Kef RR101 mid surround
Kef RR103 back surround
Mordaunt Short cloud

Antelope 32+ gen 4 Atmos audio interface
SSL  / Neumann mixing gear

Marvin