welke versterker

Gestart door sjk, maart 25, 2008, 23:31:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjk

hallo


ik ben hier nieuw dus weet niet of ik hier mijn vraag moet stellen ?

ik ben nu in bezit van een denon versterker pma-300 maar die heeft zijn beste tijd gehad
ik kan nu van kennis een sr 4001 kopen maar dat is een surround receiver en ik sluit er maar 2 boxen op stereo dus
is het dan wel verstandig om dat te doen of ken ik beter stereo receiver kopen of heeft dat geen invloed op muziek kwaliteit of is de sr ook goed te gebruiken als stereo versterker?
de rest van de set bestaat uit

cd speler marantz cd 5001
boxen jamo s 606




mahansz

welkom!

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: een puur stereoversterker zal (in dezelfde prijsklasse) praktisch altijd beter klinken dan een surround receiver!! In dit geval is het dus verstandiger om een pm7001 (oid) te kopen, ipv de sr4001
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MO

... of als je niet zoveel cash te besteden heb een PM4001, zal (denk ik) tevens beter presteren in stereo dan de sr4001 en is al voor 200 euro's te koop!

Succes!
bla

sjk

is eigenlijk wel logisch anders hadden ze geen receivers meer hoeven te maken alleen nog maar surround receivers
dus daar ben ik uit moet dus op zoek naar wat anders                                                                                 wat jij voorsteld die pm 70001 of die pm 4001 dat zijn versterkers en ik zoek eigenlijk een receiver de prijs die ik uit wil geven ligt rond de 400 euro misschien is de sr 4021 optie

tdlofcc

Ik zou zelf voor een mooie stereo versterker gaan. Als je daarna nog surround wilt, kan je de stereo versterker altijd nog als eindversterker gebruiken.

Zo draaide en ga ik weer draaien ook :)

Als je voor niet al te veel geld klaar wilt zijn, kan je ook op de 2e hands markt kijken. Het staat op Marktplaats.nl VOL van.

Leuke PM66SE of PM80, respectievelijk meestal te koop voor 150,- en 250,-. Hou je nog geld in je zak ook.
PM7x00 of PM8x00 is ook leuk, iets duurder maar wel rond de 400,- te scoren.