Onze Marantz 2026B geeft een kort knalgeluidje iedere keer bij omschakelen van de bronkeuze (source selector), het indrukken van de Loudness, Mono knoppen en ook als je op een aangesloten cassettedeck een cassette op Play drukt of stopt (zelfs als de cassettedeck vanzelf stopt aan het einde van de cassette).
De Hi filter en Low filter knopjes geven trouwens geen knal. Als het volume helemaal omlaag staat, hoor je ook geen knallen.
Als je de volumeknop draait hoor je wat gekraak (alsof de potmeter vuil is). Het vreemde is dat hij (na de aankoop tweedehands) het een paar uren goed gedaan heeft, zelfs na het vervangen van de tuner lampjes. Deze waren kapot en heb ze vervangen door deze LEDs:
led lamp link ). Iets wat mij opviel bij het vervangen van de lampjes is dat er een "extra" wit blokje aangesloten is op het bord waarin de lampjes zitten. Dit witte blokje heb ik nergens anders teruggezien in foto's van andere 2226B's. Zou dit ermee te maken kunnen hebben? Sinds we deze geluidjes horen, heb ik de versterker uitgezet en ontkoppeld om eventuele schade te voorkomen. Sorry alvast voor deze lange tekst, iedereen.
Verder wil ik even vermelden dat we de receiver ontvangen hebben in de staat zoals in foto twee (lamp-bordje en kabels vastgemaakt met duct tape), dus we hebben zelf de plastic steuntjes weer moeten lijmen zodat de lampjes weer netjes in de lampbehuizing hangen (gelukkig vonden we de steuntjes los onderin, afgebroken). Is het normaal dat duct tape gebruikt wordt? Vond dat maar erg raar.