Ok, heb nu ongeveer 10 keer de intro's van dido(thank you) en nils lofgren(keith don't go) vlak naast elkaar gelegd. Gewoon omdat ik deze goed ken en ik ze nog steeds mooi vind...
Eén tablet met ab voor marantz én BluOs app erop en één gsm met ab voor marantz en heos app erop. Allebei deezer hifi(1411Kbps) ingeschakeld.
Beide volumes vooraf gelijk gezet met de db-meter op oorhoogte, want meten is weten en vooral appelen met appelen....
Menselijk gehoor en vooral de verwerking ervan, is héél erg gevoelig aan volume-las ik ooit ergens in een uiteenzetting over blindtesten. Hoger volume wordt vaak, subjectief, als beter beoordeeld, daarom voor alle zekerheid uitgemeten.
Resultaat: vrij duidelijk voor mij, de heos app (met die max 320kb) doet het echt minder goed. Plaatsing is minder precies(plaatsbaar), stem komt er minder mooi uit en het laag gaat misschien even diep, maar klinkt vlakker en duidelijk minder dynamisch, minder breed. De bluesound gaat voorlopig nergens heen, dat staat vast. Daarnet nog wat favo zenders toegevoegd via de TuneIn functie en dus (wss) vaarwel gezegd aan de heos.
Binnenkort eens een cd-speler te koop zetten denk ik.
Eind deze of begin volgende week alles nog eens overdoen op de nieuwe(2dehandse) luidsprekers....benieuwd of deze er net zo over denken als de rdm3.
Upgraden is (alhans, vaak toch) altijd leuk hé!