Ik heb wat deskundig advies nodig....
Ik heb twee keer een afspraak gemaakt met een dealer om nieuwe speakers te beluisteren. Deze speakers waren twee maal aangesloten op een stereo versterker (Hegel en Roksan). Ik was onder de indruk van o.a. de basweergave van deze speakers.
Nu ga ik deze speakers aansluiten op een AV receiver met een eindversterker erachter (SR7007 en PM8003). Ik gebruik deze set voor 90% voor muziek en 10% film. Normalerwijze stel je deze speakers in op Small met de bijbehorende crossovers, in mijn geval 60Hz i.c.m. een sub.
Ik heb nu gehoord wat deze speakers aan laag kunnen weergeven zonder ondersteuning van een sub. En daar wil ik gebruik van gaan maken.
Nu had ik dit in gedachten.
Als ik de speakers nu op large ga zetten, de sub op LFE+main en voor de speakers een lage Hz instel, bv. 40 (speakers gaan tot 34Hz) dan kunnen de speakers toch hun laag weergeven zoals ik dat bij de luistersessie heb gehoord en kan de sub ondersteunen vanaf die 40Hz. Dan zou je dus ook geen last hebben van overlapping (Double Bass) maar meer van aansluiting.
Zit ik een beetje in de goede richting?