Vraag is eigenlijk wat je mist. Je schrijft dat je wel tevreden bent over het geluid. En dat is wel het belangrijkste.
Maar soms gaat het kriebelen. En wordt de vraag belangrijk wat je eigenlijk mist.
Als je meer naar stereo luistert dan surround gebruikt zou je een goede stereo versterker kunnen kopen. Dat geeft vaak een stap vooruit qua beleving van het geluid. Je kunt ook versterkers kopen die je in de keten opneemt voor alleen aansturing van jouw fronts, de Kef's in jouw geval. Die versterkers hebben dan een functie dat bij surround gebruik die versterker gebruikt wordt om de fronts aan te sturen. Dan heb je er wel een extra apparaat bij die een plekje moet krijgen.
Er zijn hier forumleden die je daar vast meer over kunnen vertellen, ik heb er geen ervaring mee. Ik ben een tijd geleden van surround weer "vooruit" gegaan naar stereo. En dat bevalt hier heel goed, zeker een positief effect op de WAF factor. Mijn betere helft kan qua bediening met een stereo amp beter overweg dan met een HT receiver.