Na verschillende metingen met een multimeter op cd speler en bluesound node 2 zie ik weinig verschil in voltage op de cinch uitgang met de stekker "links of rechts" om in de wcd. Gehoor technisch gezien al helemaal niet.
Volgens klantenservice van BS is de node 2 niet fase gevoelig wegens een schakelende voeding. Op de c7 contrastekker welke in de node gaat staat wel een FI, fase aanduiding, indicatie symbool. Waarom dan
Maar nu het volgende;
Heb gedurende 4 weken een powerquest 2 van audioquest tot mijn beschikking gehad.
Na lang luisteren kwam ik tot de conclusie dat het geluid iets geraffineerder werd, dit doordat het in de hoge tonen wat "feller" te horen was. Dit werd in mijn geval bij hogere volumes te schel om te horen. Wat mij het meeste opviel was dat de dynamiek wel beduidend verminderd was. Mijn kennis waarvan ik de tip kreeg om de powerquest 2 te beluisteren noemde dit het rustiger worden van de muziek. Nou die mening kon ik niet delen.
Dus de versterker weer rechtstreeks in de wcd. Wat mij daarna opviel was een lichte brom uit mijn versterker, Hegel H360. ik moet wel met mijn oor zo'n 10 cm erbij "hangen" om het te horen en het is ook niet constant aanwezig. Het komt alleen uit de versterker en niet uit de speakers dus ws een trafo brom. Alle andere elektrische apparaten op die groep eruit getrokken maar de brom blijft. Op de site van Hegel staat dat hun gebruik maken van ongeïsoleerde ringtrafo's omdat hun mening is dat deze niet geïsoleerde trafo's ten goede komen aan de kwaliteit van de muziek. Tja lekker makkelijk zo dan hoef je bij hun niet te reclameren op deze manier.
Of de brom is er altijd geweest maar is mij niet opgevallen, wat mij onwaarschijnlijk is, of de powerquest heeft met zijn filtering gedurende die 4-tal weken "iets" met de ringtrafo van de versterker gedaan, maar wat dan is de vraag dan.
Hoe fucking irritant kan een zacht brommetje zijn.
Al gekeken naar DC/AC offset blockers maar een goede is aardig aan de prijs.
Iemand nog suggesties
?