Afgelopen week heb ik een PM-7000N netwerk versterker gekocht en aangesloten. Alles werkt perfect, zeer te spreken over de geluidskwaliteit en functies, alleen heb ik een probleem met de HEOS app.
Als ik connectie maak met internet via een ethernet kabel heb ik wel internetradio en rechtstreeks spotify connect. Mijn voorkeur gaat uit naar Tidal, dan moet ik de HEOS app gebruiken. Echter wordt de PM-7000N dan niet gevonden!
Pas ik de verbinding aan naar WiFi, komt wel direct de PM7000 in de app beschikbaar en kan ik Tidal, spotify en internetradio gebruiken.
Dus met WiFi werkt alles feilloos, maar zodra ik een ethernetkabel aansluit, kan de HEOS app de PM-7000 niet meer vinden. Internetradio en Spotify connect blijft dan wel werken dus de verbinding is goed. Diagnose geeft ook aan dat alles klopt (verbinding/router/internet).
Ik wil het liefst een stabiele verbinding hebben, zeker voor Tidal maar dat lukt dus niet. Heb ook speciaal een Audioquest Forest ethernetkabel erbij gekocht maar die is nu dus nutteloos. De internetverbinding gaat via een Ziggo Connectbox.
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Hoop van wel want dit werk wel, maar is niet wenselijk...