Hoi allen, een vraagje van een absolute newbie op dit forum.
Heb een Marantz SR6005 AV receiver en een telent Digicorder in het meubel onder mijn TV zitten. De deur daarvan staat altijd open, omdat ik gemerkt heb dat de receiver best wel veel warmte produceert (en ook omdat de IR afstandsbedieningen van mijn apparaten anders niet werken
).
Ik heb pas een Logitech Harmony Hub gekocht, om 3 redenen:
1. ik wil de afstandsbedieningen van de verschillende toestellen (receiver, digicorder, TV) vervangen door 1 (app op smartphone)
2. mogelijkheid om activiteiten te configureren om verschillende toestellen tegelijk te bedienen
3. mijn toestellen te kunnen bedienen met gesloten deur van mijn AV meubel (ik weet het, een Marantz verdient het om zichtbaar te staan, maar lieve vrede met de vrouw enzovoort...)
Mijn AV meubel is echt volledig gesloten, dus wanneer ik achter gesloten deurtjes ga werken, dan gaat mijn receiver veel te warm worden. Ik moet dus op zoek naar een goede betaalbare manier om mij receiver te koelen in het meubel.
Ik heb op verschillende fora al verwijzingen naar AC infinity gevonden, en hun producten lijken echt wel specifiek bedoeld voor mijn probleem. Alleen vind ik ze redelijk prijzig, en er komen nog eens verzendkosten en importkosten bovenop, want ze hebben geen Europese vestigingen.
Heeft er iemand ervaring met betaalbare alternatieven? 1 of 2 ventilatoren inbouwen in mijn kastwand? Zou wel absoluut geen lawaai mogen maken maar toch voldoende koeling in mijn meubel voorzien?