Marantz CD6006 problemen

Gestart door bolletje, februari 29, 2020, 20:10:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bolletje

Hallo, ik heb mij vandaag geregistreerd op dit forum. Ik heb deze gevonden omdat ik op zoek ben gegaan naar informatie over mijn probleem welke ik sinds kort heb met mijn CD6006. Er zijn een aantal cd's die tikken en overslaan. Het zijn altijd dezelfde cd's, andere cd's spelen zonder problemen. In mijn blu ray speler spelen ze zonder problemen. Ik draai alleen originele cd's en ze zien er als nieuw uit. De cd speler is nog geen twee jaar oud.
Heeft iemand een idee of oplossing?


Maus

Probeer eens wat andere CD spelers, en het liefst geen DVD/video spelers. Als dan alsnog dezelfde cd's problemen geven, zit het daarin.

Ergo; een cd speler is vaak wat gevoeliger dan een DVD ding :) Die lezen soms op hoge snelheid en bufferen iets vooruit.

Cornelis1921

Citaat van: bolletje op februari 29, 2020, 20:10:35
Hallo, ik heb mij vandaag geregistreerd op dit forum. Ik heb deze gevonden omdat ik op zoek ben gegaan naar informatie over mijn probleem welke ik sinds kort heb met mijn CD6006. Er zijn een aantal cd's die tikken en overslaan. Het zijn altijd dezelfde cd's, andere cd's spelen zonder problemen. In mijn blu ray speler spelen ze zonder problemen. Ik draai alleen originele cd's en ze zien er als nieuw uit. De cd speler is nog geen twee jaar oud.
Heeft iemand een idee of oplossing?
Zo snel mogelijk naar de leverancier ermee, en zien of de oplossing van dit euvel nog binnen de garantie valt, want ook mijn CD6006 had inleesproblemen binnen de garantie periode, en deze zijn keurig door de leverancier binnen de garantieperiode (2 jaar) verholpen (nieuw loopwerk).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

bolletje

We zijn er gisteravond achter gekomen dat de cd's die een "copy protect" hebben deze problemen hebben. Alle andere cd's spelen prima. Ook hele oude cd's spelen prima.