Citaat van: xander32 op maart 26, 2020, 06:36:05
Ik koop nog steeds cd's omdat die vaak goedkoper zijn dan de d/l versie Voorts die cd rippen is het werk niet.
Klopt, maar ik ben bang dat het cd tijdperk snel voorbij is, als ik in mijn vrienden en familie kring kijk, zie ik nog zelden een cd rekje staan. Zelfs 2 speakers is tegenwoordig al redeljjk uniek!
Maar wie weet gaat Corona weer alles veranderen, word streamen te duur en gaat iedereen goedkoop cds op MP scoren!
Maar als ik bijvoorbeeld een tidal abo heb voor laten we zeggen €20 per maand, dan heb ik de beschikking over een miljoenen aanbod aan albums, jij koopt van €20 waarschijnlijk net 2 cd's, die dan wel in je bezit hebt voor de rest van je leven, dat dan weer wel.
Wij hebben denk ik beide gemeen dat we het meeste muziek via de NAS luisteren, maar waar jij trouw cd's blijft kopen, luister ik "mijn nieuw aankopen" via streaming die ik maandelijks betaal aan een streaming dienst.
Het grote voordeel voor jou is dat je alles in 1 bibliotheek hebt en dat is op het moment lastiger voor mij omdat ik de nu de ene keer op mijn NAS zoek en de andere keer het aanbod van een online dienst moet zoeken.
Overigens is Amazon dit langzaam aan het integreren, op de Amazon HD app, zie ik ook alle cd en vinyl aankopen van de laatste jaren die ik daar heb aangeschaft en op een Duits forum heb ik reeds gelezen dat ze ook bezig zijn met de mogelijkheid je collectie toe te voegen aan het streaming aanbod.
Spannende tijden!