streamen in Hi-res

Gestart door scalie, februari 03, 2020, 13:53:37

Vorige topic - Volgende topic

scalie

Hallo,

Ik zit met een vraag waar ik niet onmiddellijk een antwoord op weet.
Korte omschrijving
Ik heb een Marantz SR8012 surroundreceiver en stream veel muziek via Tidal. Mijn vraag is kan ik via Tidal, als je een Tidal hifi account hebt, deze is een lossless sound . Streamen in FLAC of lossless kwaliteit?
Hoe kan ik weten of ik in deze kwaliteit kan streamen? Of kan je enkel via een externe harddisk waar flac bestanden opstaan deze kwaliteit  afspelen? Ik krijg nergens een duidelijk antwoord. Het zou toch logisch zijn als je verschillende abonnementen hebt bij Tidal, dat je deze dan ook in de desbetreffende kwaliteit kan afspelen. Tidal zit wel al in de versterker aanwezig en ik speel via de wifi. Graag een antwoord.
Pascal

JohnWx

Streaming in lossless kwaliteit of in 320KBPS mp3 dat zijn de verschillen in prijs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

The Good Son

Het soort abonnement bepaald de qualiteit van je stream en met jou reciever kun je prima lossless (of cd qualiteit) afspelen. De Tidal app geeft altijd aan in welke qualiteit het speelt.
MQA (24 bits) lukt alleen met een geschikte DAC en die heeft, naar mijn weten, jouw receiver niet.