Hoi. Ik heb sinds 5,5 jaar Telfort als provider voor digitale radio, TV en internet. Maanden geleden ontving ik van Telfort een brief dat er een nieuw modem zou worden gehangen door een monteur. Op zich prima maar de brief vermeldde verder, dat men zou gaan stoppen met analoge radio en TV en DVB-C. Daar was ik niet blij mee want hier in huis wordt nog dankbaar gebruik gemaakt van het analoge signaal, uiteraard kan mijn ouwe meuk niet zonder. Maar goed, de vooruitgang (verkeerd woord in dit verband) is niet te stoppen dus ik had me er bij neergelegd en inmiddels al wat kamerantennes opgehangen en draadjes geknipt voor gebruik als antenne. Omdat vandaag de monteur zou komen, had ik maar wat voorbereidingen gedaan en wat oude antennebedrading verwijderd. Toen viel mijn oog in de meterkast op de oude antenne huisaansluiting, die dikke groene kabel die waarschijnlijk in elke wat oudere woning nog wel te vinden is. Die aansluiting was niet in gebruik want ik gebruikte het analoge signaal via het Telfort kastje. Ik denk laat ik eens proberen of daar nog puf in zit. Ik heb de antennekabel van het Telfort kastje losgekoppeld en in ingeplugd in de oude contactdoos. En daar blijkt dus nog gewoon analoog radio en TV signaal op te zitten.
Op mijn TV kan ik nog 25 zenders vinden en op de radio mis ik mogelijk wel wat zenders maar er is nog genoeg te vinden. Ik hoop dat dit analoge signaal helemaal los staat van het Telfort kastje en het signaal straks niet toch weg is. Fingers crossed!
Volle bak ontvangst op mijn Marantz Model 1515 receiver: