Even een korte thread om jullie te waarschuwen dat die lampje vervangen bij Model 20B, geen koud kunstje is. Het is nl. veel moeilijker dan de verkleefde schalen van de 22xx serie.
Hoe ga je te werk:
1) de knoppen moeten eraf gedraait worden met een speciale schroevendraaier (6 hoek), achter de knoppen zitten moeren die voorzichtig moeten losgemaakt worden voor de faceplate eraf komt.
2) Kom je aan de schaal, waar een zwarte klever het licht tegenhoud die verdwijnt onderin het toestel, deze brokkelt af van de leeftijd. Daaronder zitten 2 ijzeren klemmen die heel moeilijk af te nemen zijn.
Na een half uur heb ik doe zonder iets te beschadigen kunnen afnemen.
3) Bij Model 20 (en 20B) is er geen dial pointer licht maar is de dial pointer een stukje wit plastic. Kan geen lampje in dus.
Achter te tuning schaal zit er een stuk plastic, die dezelfde functie kent als het melkpapier bij 22xx en de latere tuners. Ik heb het plastic eruitgehaald en afgewassen.
4) Ik heb het lampenhuis schoongemaakt (veel stof en zwart kwamen van de lampen. De lampen zijn bajonet, waar kan ik vervanging zoeken voor deze lampen (ik heb er nog 4 op overschot maar waar kan ik meer vinden?)
5) Na het wassen van het plastic, heb ik geen verbetering gezien, waar de lampen zaten zag het er verbrand uit en geel. Ik heb besloten op papier achter de schaal te steken. Heb een stuk op maat gesneden en gaten gemaakt waar de schroeven moesten zitten.
6) Het samensteken ging veel vlotter dan het uiteenhalen. Klaar, ziet er veel klaarder uit. Foto voor en na hieronder.
Geniet van het verslag
Ancien
Sent from my SM-G950F using Tapatalk