Even een reactie op de beveiliging van de SR, ik zou in jou geval toch even contact opnemen Marantz, je verhaal is helder. Of contact met de reparatie dienst van Marantz in Elst, Misschien een defect HDMI board, zwakke schakel.
Maar Toetertje, ik ben wel benieuwd of het is opgelost, en wat de oorzaak was.
Dan het verschil dat er geen hoorbaar verschil is tussen versterkers cq receivers of onderling. Ben ik het deels mee eens.
In een thuis situatie geluisterd naar twee merken versterkers, Primare en een Densen Beat 100. Ik zag die twee grote gouden draaiknoppen van de Densen, en op voorhand ging mijn voorkeur uit naar de Primare. Echte naar een luister sessie veranderde al snel mijn keuze. De Densen was hoorbaar voor mij de winnaar. Een paar jaar daarna kocht ik een Harman Kardon receiver ( staat nu ook op zolder stof te happen) Gelijk gekocht met een vloerstaande KEF speakers. Mijn vriend uitgenodigd met zijn Densen, eerste geluisterd naar de Harman Kardon, daarna, de Densen aangesloten, ik kan je verzekeren, een wereld van verschil.
Het vreemd is, als je de densen openschroeft, dat er een klein printplaatje in zit, een ringkern trafo, thats it.... Dan vraag ik me af, waarom bij ander merken, 30 printplaten zijn gehuisvest, maar goed dit ter zijde.
Ik ben er van overtuigd, dat er onderling tussen de SR's van Marantz geen of weinig verschil hoorbaar is.
Dan heb ik een vraag over het geluid van Netflix, ik maak ook gebruik van de App op mijn LG TV, en het was mij ook al opgevallen, dat ik een filmpje op Netflix niet kan vergelijken met de DVD. Om dit op te lossen, is het dan beter een bijvoorbeeld, een appel TV aan te sluiten, of een NVIDIA Shield, om maar wat te noemen, of spelen er nog ander factoren mee?