Citaat van: CBdicX op juli 14, 2019, 16:03:24
Toch wel weer een gemiste kans (stereo) receiver.
Geen:
E-ARC
Audyssey
Dolby Atmos Height Virtualization
DTS Virtual X
Dolby Vision
Wel:
2x subwoofer pre-out
5x HDMI input
Tuned by Denon Soundmaster (voor wat dit in Godsnaam mag betekenen)
om zo maar even wat dingen te noemen die zowat in iedere meerkanaal (Denon) receiver nu zitten, en voor minder geld.
In mijn ogen een compleet nutteloze (stereo) receiver met totaal geen meerwaarde tov een meerkanaal receiver die op Stereo gezet word, maar die dan wel uitgevoerd is met alles wat je maar kan bedenken, en ook Dolby Atmos Height Virtualization en DTS Virtual X specifiek bedoelt voor S T E R E O !!
Ik weet niet waar de "ontwerp/ontwikkel/marketing" afdeling met zijn kop zat toen dit nutteloze ding bedacht werd, maar iedereen die maar iets interesse zou hebben in een stereo receiver anno 2019, en de spec lijst doorloopt, haakt direct af.
Denk dat de concurrentie hier direct 4 baans overheen gaat..........
Hoi, ik begrijp dat je niet overloopt van enthousiasme
Deze versterker is niet in de markt gezet als meerkanaals-apparaat maar als STEREO-receiver, met de nadruk op stereo.
Ik heb totaal geen verstand van zaken als Dolby, atmos of welk systeem dan ook, dat verder gaat dan 2.0 stereo. Ik begrijp dus ook niet waarom je erover valt dat deze versterker sommige zaken niet aan kan.
Daar is het apparaat simpelweg niet voor ontworpen.
Ik draai weliswaar met een PM11-S3 maar (vanuit een kleine downgrade-wens) lijkt een dergelijke machine echt wel een plek verdiend te hebben. Mijn PM kan ik niet digitaal aansluiten, er zit zelfs geen optical in.
Hierboven las ik al een paar concurrenten die toch ook zaken missen.
om zo maar even wat dingen te noemen die zowat in iedere meerkanaal (Denon) receiver nu zitten, en voor minder geld.
In mijn ogen een compleet nutteloze (stereo) receiver met totaal geen meerwaarde tov een meerkanaal receiver die op Stereo gezet word,
En als je dan ook nog meeneemt dat de gemiddelde meerkanaals-reciever in stereo-modus flink achterloopt in weergave-kwaliteit ten opzichte van een dedicated stereo versterker, dan snap ik deze DR-800H wel.
Het is een stereo versterker die in het digitale domein erg veel aansluitmogelijkheden kent.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar de eerste reviews van deze stereo-versterker.
De DRA heeft zelfs ook nog een HEOS-streamer aan boord, mijn losse streamer kan dus uit de keten.
Andere streamer/versterkers hebben bijvoorbeeld niet eens een A+B functie en ik heb een speakerfilter waarmee ik hoog en laag apart aanstuur.
Denk dat de concurrentie hier direct 4 baans overheen gaat..........
Kun je er een paar noemen, neem ik die ff mee in mijn zoektocht