Hallo allemaal
Wij hebben nog steeds een mooie glasbuis tv welke nog prima functioneert. Kan ook niet anders met een gebruik van slechts enkele avonden per jaar. Wat dat betreft prima kwaliteit, inmiddels de 20 jaar gepasseerd.
Even wat vermaak voordat ik begin..
De afgelopen kerstvakantie was mijn schoonmoeder een paar dagen op bezoek, zij zat met vrouwlief samen op de bank te breien of haken toen ik thuis kwam uit mijn werk. Starend naar een blauw scherm met alleen geluid, gingen ze door alsof er niets aan de hand was. Op mijn vraag of dat beeld al lang blauw was... 'euh ja, telkens doet hij het weer maar nu blijft hij blauw....'
Afijn, een half uur later lag de TV voorover op de grond met een soldeerbout ernaast, want de ferme MEP
werkte zelfs niet meer, telkens sprong het beeld weg. Met grote ogen keken de dames toe hoe ik rechtstreeks de fout vond in de scart aansluiting op de print -ik wist van het probleem-, deze soldeerde en de tv weer netjes dichtschroefde. Ze keken helemaal raar op dat het ding daarna gewoon weer werkte, en nu nog steeds.
Afijn, leuk zo'n aquarium op de kast maar het kost meer ruimte dan dat hij nuttig is, we willen een beamer..
Maar... Waar begin je. Ik heb een ouwe Sony beamer maar dat is net een straaljager als je hem aanzet, met het energieverbruik van een locomotief, en het formaat van een verhuisdoos.
Overdreven natuurlijk, maar die beamer is geen optie. Dat moet inmiddels beter kunnen denk ik?
Hebben hier mensen ervaring met kleine(re) beamers?
De enige 'maar' is dat hij redelijk kort op de muur hangt, zelf ruim 1,5/2m. De beelddiagonaal hoeft dan weer niet enorm te zijn, een meter of anderhalf breed (2m diagonaal?) is ruim voldoende.
En dan welke merken zijn geschikt? Ik ben niet zo'n fan van al die nieuwe merken, liever een Brother/Canon/Sony/Epson etc. Ik heb al wat vage merken voorbij zien waaien
Alvast bedankt