PM80SE Processor

Gestart door ND, januari 05, 2008, 10:57:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ND

Hallo,

OP de PM80SE zit een processor knop. Kan iemand me vertellen wat voor processor er aangesloten kan worden?

Jan

Daar kun je b.v. onderstaande Dolby Pro-Logic surroundprocessor op aansluiten, dit is de SP50

Maurice

Maar ook een equelizer is mogelijk, zodat deze nog vóór de versterker al werkt!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ND

Dank voor de snelle reactie! Dan nog 1 vraagje, de sp50 is volgens mij relatief moeilijk verkrijgbaar, als ik een andere processor wil zoeken, kun je dan ook een processor met voorversterker er op aansluiten en/of moet ik nog ergens anders rekening mee houden?

Stadium III

waar wil je hem precies voor gebruiken ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

ND

As reactie op de vraag waar ik hem voor wil gebruiken; ik wil een surround set op aansluiten. Als ik sp50 ergens kan vinden dan prima, ik hoef niet het nieuwste van het nieuwste, en dat heeft dan ook voorkeur. Als ik dan alternatieven kijk, want volgens mij zijn er niet zo veel sp50's te krijgen (en anders hoor ik het graag) heb je bijvoorbeeld processoren zoals een TechnicsSH-AC300. Concreet dus de vraag kun je dat soort processoren er ook op aansluiten of ben je gebonden aan oudere of ander soort processoren?

Stadium III

Waarom ga je niet voor een wat goedkopere surround reciever en dan via de pre out sluit je je front aan

Zo heb je DD en DTS om te gebruiken en je front wordt nog steeds gebruikt door de PM 80
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ND

Ik ben niet zo technisch onderlegd; bedoel je dan dat je de pre out van een surround receiver aansluit op de proccessor ingang van de pm80, PM 80 stuurt dan je front aan, de surround receiver stuurt dan het midden en de achter speakers aan?En als ik dat goed heb begrepen, wat is dan het voordeel van deze oplossing in vergelijking met alleen een processor gebruiken?





Stadium III

voordeel is dat je dan makkelijk surround kunt uitvoeren en je pm 80 je front nog blijft ondersteunen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ND

Oke dank voor je snelle reactie, nog 1 laatste vraag. Ik heb dus een surround versterker nodig met pre-out. Die kabels vanuit de pre-out surround versteker sluit je dan aan op de processor ingang van pm 80 en dan ben je in principe klaar?

thom

Citaat van: ND op januari 05, 2008, 18:57:54
Oke dank voor je snelle reactie, nog 1 laatste vraag. Ik heb dus een surround versterker nodig met pre-out. Die kabels vanuit de pre-out surround versteker sluit je dan aan op de processor ingang van pm 80 en dan ben je in principe klaar?
jup, maar je zal wel je volume op elkaar moeten afstellen, ikzelf werk ook ong. hetzelfde ik heb een 4200 en daar heb ik via de pre-out een 240 versterker op aangeloten. alleen is dat een eindversterker zonder volume knop.

dus jij zal het op elkaar moeten afstemmen, let op dat het basic model van marantz 3001, is wel de goedkoopste maar heef tgeen pre-out daar heb ik problemen mee gehad.

je kan iik nog een voorverstreker met surround kunne kopen en daar je pm80 als frond zetten en dan een anderen versterker(s) voor center en rear. maar dat maakt het wel moeilijker en duurder.

maargoed als ik jouw was zouw ik naar een leuke sr versterker kijken.

Stadium III

de processor ingang hoef je niet te gebruiken je kunt hem ook op de cd ingang zetten

Je kunt dan eventueel de IR oog afplakken en dan bedien je het volume op de SR

Je kunt met een DB meter alles goed afstellen voor de optimale beleving

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ND

Oke helder, dank voor de snelle reactie(s)