Instellen tuner-voorkeurzenders SR-53 lukt me niet....

Gestart door Berry, december 02, 2007, 20:18:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan

Krijg je vanaf 10 en hoger ook niet voorelkaar met PRESET Up? Je zet de tuner op voorkeuzetoets 9 (geheugen staat dan op 9) en dan met PRESET Up op 10.

Berry

Nee Jan, dat lukt ook niet. Thanks voor de tip.

Erg consequent ben ik niet, want ik heb toch maar een allerlaatste poging ondernomen. En woede en frustratie zijn een prima motivator voor mij, zo blijkt weer. Want ik heb het gevonden: Wil je een voorkeurzender onder nummer 10 zetten, druk dan (net als bij zenders onder de 10) op memo, hou vervolgens 0/cl een seconde of vijf ingedrukt totdat P00 heel snel begint te knipperen, en toets vervolgens cijfer 1 en dan 0 in, en voila, de zender staat op 10 ingeprogrammeerd. Voor de volledigheid de hele gebruiksaanwijzing in één posting:

1. Ga op de frequentie staan die je vast willen leggen onder een voorkeurtoets, bv. 93.7 (dus niet het zendernummer moet op de display staan, maar de frequentie)
2. druk daarna op het knopje 'memo'

* Wil je de frequentie op een voorkeurzender met 2 cijfers (dus voorkeurzender 10 of hoger), sla dan stap 3 en 4 over, en ga dan verder bij stap 5.
* Wil je de frequentie op voorkeurzender 1 t/m 9 hebben, ga dan naar stap 3.

3. druk daarna op het knopje 0/cl
4. druk vervolgens op het zender nummer waar je m wil hebben. -> Klaar

5. hou het knopje 0/cl ca 5 seconden ingedrukt totdat P00 snel op het display begint te knipperen
6. druk vervolgens de cijfers van het zendernummer achtereenvolgens in (bv voor 15 eerst de 1 en dan de 5) -> Klaar

Nu nog een passende straf voor de ontwerper die dit bedacht heeft. Wie weet er iets gruwelijks?  :-D

Jan

Eindelijk het is gelukt.  hello
Je hebt laten zien wie de baas is, jij of de SR-53.
Je zou je eigen gebruiksaanwijzing kunnen printen in geval van een volgende keer als je het weer moet instellen.

erwin

Inderdaad lastig om in te stellen,maar je hebt het uitgedokterd, notworthy
Veel plezier er mee.

Grtz Erwin
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

Maurice

 notworthy notworthy notworthy

Mooi werk Berry!

De volhouder wint! En nu nooit meer een gebruiksaanwijzing kwijtraken  nonono
En een foei voor de ontwerper  frusty
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude