Als je graag sats wil ik zou ik toch zeker ook de B&w Mini Theater overwegen.
Mini Theater bestaat in 3 varianten, MT-10 (1250€), MT-20(1500€) en MT-30 (2500€)
De sats zijn in elke set dezelfde, enkel de sub verschilt van set tot set. Ik heb uiteindelijk zelf gekozen voor de MT-30, met de PV1 als sub omdat deze niet alleen geweldig klinkt (ICE Power versterker met 500W vermogen en dubbele woofer (eentje aan elke zijde) dat zegt op zich weinig over de prestaties, echter naar mijn gevoel geeft hij goed strak laag en is hij ook behoorlijk muzikaal (een contrabas klinkt als een contrabas)) maar ook zeer mooi staat in het interieur
http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=1472&terid=2016Tot zover de sales-talk
In z'n geheel en in combinatie met Marantz klinkt de set mooi warm en vol, met voldoende detail, zeker ook in het midden. In surround klinken ze als de beste (ik heb destijds eveneens de XT-serie beluisterd die pakken duurder is en ik hoorde nagenoeg geen verschil), uiteraard kunnen ze in stereo niet dezelfde ruimtelijkheid en diepte neerzetten als volwassen hoogwaardige vloerstaanders, het blijven natuurlijk sats, daar moet je mee leven. Hier moet je overwegen wat je't belangrijkste vindt.
De beste raad is nog altijd zoveel mogelijk sets gaan beluisteren, ieders smaak is immers anders.
Succes en hou ons op de hoogte van je keuze.