phono gekraak linkse kanaal 2230B

Gestart door MCjezus, december 22, 2016, 15:02:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MCjezus

hey, nieuw hier dus.
al enige tijd in het bezit van een 2230B , 1060 en een 2100 tuner
de 1060 en 2100 werken prima.
nu wil ik een retro hifi in de woonkamer zetten met de philips CD100 erop en een platendraaier.
echter als ik phono luister heb ik een storend krakend geluid op het linkse kanaal. of ik de aansluitingen wissel, het blijft links en dit is enkel op het phono gedeelte. de rest werkt prima.
nu vermoed ik dus dat er een probleem zit in het phono amp gedeelte... of ben ik mis?
zelf ben ik wel handig maar ben nog niet zo op de hoogte van condensators uitmeten etc etc.
enige tips of hulp/ ervaring?
voorkeur voor de 2230B of de 1060 met 2100?

HLP

HAL9000

ik vrees dat er ene transistor kapot is gegaan.   zitten er 2x2 in voor de hele stage  meestal 2sc1318 of c1344/45

2sc2240 is een goede vervanger en redelijk makkelijk te krijgen.  je zou kunnen kijken als c1318 of die andere nog te verkrijgen zijn.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

MCjezus

bedankt voor het antwoord, helaas heb ik nog maar beperkte kennis hiervan.
het phono gedeelte zou het gedeelte rechts onderaan de foto moeten zijn (lijkt me logisch)
de transistors bedoel je toch die kleine zwarte halve maantjes die ertussen zitten?
een manier hoe ik deze kan uitmeten ?
weet niet welke er juist inzitten...


MCjezus

#3
even gechecked, zitten er in totaal 6 op van het type A C1328
best allemaal vervangen of een manier om deze te testen?
dit model is blijkbaar moeilijk te vinden, vervangbaar door een ander? zoals de SC1318? of geeft dit problemen?


MCjezus

Citaat van: HAL9000 op december 22, 2016, 19:11:59
ik vrees dat er ene transistor kapot is gegaan.   zitten er 2x2 in voor de hele stage  meestal 2sc1318 of c1344/45

2sc2240 is een goede vervanger en redelijk makkelijk te krijgen.  je zou kunnen kijken als c1318 of die andere nog te verkrijgen zijn.

zijn beide ook een vervanger voor de C1328?

HAL9000

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Voor de C-1328 kun je idd de 2240 pakken.
Ruis arm torretje ook.

Heb de specs vergeleken net.

succes
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MCjezus


HAL9000

Citaat van: MCjezus op december 31, 2016, 15:53:39
Beter dan de originele 1328?

2sc2240 is door ontwikkeld,  de  c1328  is een goede tor (als van matsushita is) maar meer ruis.
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

MCjezus

de torretjes binnengekregen en vervangen en de versterker werkt weer als in zijn vervlogen tijden ;) goede oplossing dus! maar goed ook want de vervanger had het nu weer net begeven :( (de 1060)
toen ik hem nogmaals aanzette kwam er plots langs rechts vol vermogen muziek door.
de rechterkant is niet meer te regelen met de volume en werkt altijd op een 75%.. open dus
enkel de balance regelaar zorgt ervoor dat ik nog wat kan spelen. liks geen probleem.
volumeregelaar dood misschien? 
zijn deze nog te krijgen?

MCjezus

misschien best een nieuwe post voor maken ?

MCjezus

owkey, zal ik doen als ik de tijd vind om aan de 1060 te werken. voorlopig doet de 2230 het prima ;)