Marantz SR5007 defect?

Gestart door Aussi, november 16, 2016, 09:49:06

Vorige topic - Volgende topic

Aussi

Goedemorgen allemaal,

Mijn naam is Sander, komende uit Utrecht en in het bezit van een SR50007

Deze heb ik al tweedehands overgenomen en is gekocht in 12-2013 door de vorige eigenaar.
Ik lees op de marantz site dat er op premium producten 3 jaar garantie zit. Geldt dit dan ook voor de SR5007?

Het probleem is namelijk als volgt. Zodra ik de SR5007 inschakel dan gaat het standby lampje snel knipperen.
Daarna schakelt hij zich zelf uit.

Volgens het boekje is er wellicht wat mis met het versterkergedeelte en dient er contact opgenomen te worden met een dealer.

Is hij wellicht nog door een ander manier tot leven te brengen? of wordt het contact opnemen met de winkel waar hij toen is aangeschaft?

Frits Denon

Hallo Sander. Welkom op ons forum. :-)

Er kunnen leden zijn die het wellicht weten, maar als je weet waar de receiver gekocht is kun je daar de vraag ook stellen. Ik heb het met mijn SR6009 nooit gehad en die is nu bijna 2 jaar oud.

Heb je de spanning er al even geheel af gehad door de stekker uit het stopcontact te halen?

Groet,
Frits 
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Zep

Check ook even voor de zekerheid of je speakerdraad geen contact maakt met de behuizing.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Aussi

Dank jullie wel!

Ik heb inderdaad al contact gehad met waar hij vandaan komt.
Helaas pech want hij valt niet in de 3 jaar garantie termijn van Marantz.

Hij zegt dat het al ong. 75 euro kost aan verzendingen en onderzoeken
En dat de reparatie kosten meestal tussen de 125 en 250 euro liggen .
Dat heb ik er helaas niet voor over.

Dus hopelijk heeft iemand op het forum nog een lumineus idee.

Op dit moment staat de versterker losgekoppeld van alles en het probleem blijft zich voordoen helaas.

Ik heb ook al een Factory reset gedaan zoals in de handleiding beschreven staat.
Maar misschien zijn er nog meer reset methodes?

Aussi

Weer een update.

Vandaag ging de versterker gewoon aan. Een klein hoera momentje....

Weer spullen er op aan gesloten. Maar helaas het linker front kanaal geeft weinig of krakend geluid :(

De rest van de kanalen lijken het goed te doen.

Iemand nog enige suggesties hiervoor?

Frits Denon

TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Aussi

Ik ben bang niet zoveel aangezien het rechter front Channel het wel netjes deed....

Maar ik ga het vanavond nog is proberen :(

Ik vrees dat de linker front Channel het op 1 of andere manier begeven heeft.

Frits Denon

Haal voor de zekerheid de spanning er vooraf ook even geheel af door de stekker eruit te trekken.

1/2 minuutje wachten, aanzetten, checken en dan een reset doen.

Baat het niet dan schaadt het niet.

Aussi

Helaas nogmaals geprobeerd zonder succes.... frusty

Weet er iemand toevallig of ik nog wat kan betekenen met een multimeter om het e.e.a. door te meten?

extaxi

Ik heb wel een adresje voor je van iemand die relatief goedkoop receivers repareert. Stuur maar een PM als je dat wilt hebben.