Hoe is/was de SC-11s1 en SM-11s1

Gestart door Brutus, december 16, 2016, 16:16:13

Vorige topic - Volgende topic

Brutus

Af en toe zie ik deze combi 2e hands te koop, ik weet dat ze vanaf eind 2007 te koop waren, volgens mij gelijk met de PM11s1 (correct me if I'm wrong). Maar hoe goed is/was deze set eigenlijk.

Er is nooit meer een opvolger gekomen voor deze redelijk prijzige combo.

Kan iemand me daar iets over vertellen want het is wel een prachtige set om te zien.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

joep

Wat zal ik er van zeggen. Heb er al zoveel over geschreven.
Lees dat eerst maar eens dan kun je zeker gerichte vragen stellen.

Brutus

Oke, zal hier even rond neuzen, thanx.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

Zep

Citaat van: Brutus op december 17, 2016, 12:34:52
Oke, zal hier even rond neuzen, thanx.

Interessante versterker, Brutus  :yes:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

De enige Marantz versie die er hier in zou komen die goudkleurig is  :-D

Brutus

Zo, wat ik kon vinden over deze combi heb ik gelezen. Niet dat ik er heel erg veel mee opgeschoten ben.
De enige die er volgens wat zinnigs over kan zeggen is Joep.
Als ik het zo lees zal die de voorkeur uitspreken voor de PM11s3 t.o.v. de SC11s1 en de SM11s1, toch Joep?

joep

De SM11s1 is waarschijnlijk het beste wat ik ooit van Marantz in huis heb gehad. (Ook de Accuphase E350 was minder.) Heb je een prima streamer of cd speler met volume regeling dan heb je het beste van het beste. Vooropgesteld dat je weinig balans regeling nodig hebt. Met wat draaien en plaatsen van de boxen is op dat gebied een hoop te regelen.

De SC-11s1 is duidelijk minder. Een voorversterker is een veel ingewikkelder apparaat. Zoek je daar iets heel moois dan moet je toch richting Accuphase kijken. Maar dat kost wel dik geld. Ik zou me dan afvragen hoe hard heb ik een voorversterker nodig. De Lp voorversterker die erin zit is weer wel top. Dezelfde overigens als in de PM-11s3.

Dus kun je een SM-11s1 zonder voorversterker plaatsen dan heb je zeker niet een mindere installatie dan een PM-11s3. Moet er een SC-11s1 tussen dan is het minder dan de PM-11s3.

Enorm zijn de verschillen natuurlijk niet. Het is ook een beetje de vraag hoeveel plaats heb je en hoeveel zooi wil je in de kamer hebben staan. Denk wel dat een SC/SM set een klassieker gaat worden.

Brutus