Denon PMA 2500NE met lichte ruis

Gestart door CBdicX, december 10, 2016, 16:43:57

Vorige topic - Volgende topic

CBdicX

Citaat van: Brutus op december 15, 2016, 03:18:52
Ik weet niet hoe groot jullie behuisd zijn maar als ik hier het volume op 75% heb staan dan doen mijn oren pijn  :-o

Klopt, dat zal ik ook nooit halen, dus beperkt "probleem", maar blijft vreemd  :wink:

hchifi.nl

nu snap ik je '' probleem '' pas Dick.

dus wanneer jij de volumeknop van de PMA 3/4e of verder openzet hoor jij een ruis, dit wanneer de bron is uitgeschakeld / afgesloten.
In de praktijk kun je de volume knop denk ik niet verder opendraaien dan 11uur dan heb je al een heftige burenruzie maargoed  :-D

Je versterkt gewoon de ruis die de inputs ''opvangen'' ,op een phono ingang is dit vaak iets sterker
omdat die ingang een hogere gevoeligheid heeft.
Om dit probleem deels te verhelpen zijn er afsluitdopjes te koop welke de ingangen kortsluiten en er minder ruis hoorbaar zou moeten zijn.

Bij normaal gebruik zuil je de ruis echt nooit kunnen waarnemen.
Bij 3/4e open zul je re ruis evenmin opmerken bij een spelende bron, die stand is standje buitenfestival en ik denk niet dat jij of je speakers dat gaan volhouden.
H&C Hifi, al ruim 20 jaar een begrip !

Nu bereikbaar via Whatsapp !! 06-13638838

Onze openingstijden :
ma GESLOTEN
di GESLOTEN
wo 10.00u-19.30u
do 10.00-19.30u
vr 10.00u-20.30u
za 10.00u-17.00u

Tel. 0031 (0) 478-515

CBdicX

Citaat van: hchifi.nl op december 15, 2016, 14:54:19
nu snap ik je '' probleem '' pas Dick.

dus wanneer jij de volumeknop van de PMA 3/4e of verder openzet hoor jij een ruis, dit wanneer de bron is uitgeschakeld / afgesloten.
In de praktijk kun je de volume knop denk ik niet verder opendraaien dan 11uur dan heb je al een heftige burenruzie maargoed  :-D

Je versterkt gewoon de ruis die de inputs ''opvangen'' ,op een phono ingang is dit vaak iets sterker
omdat die ingang een hogere gevoeligheid heeft.
Om dit probleem deels te verhelpen zijn er afsluitdopjes te koop welke de ingangen kortsluiten en er minder ruis hoorbaar zou moeten zijn.

Bij normaal gebruik zuil je de ruis echt nooit kunnen waarnemen.
Bij 3/4e open zul je re ruis evenmin opmerken bij een spelende bron, die stand is standje buitenfestival en ik denk niet dat jij of je speakers dat gaan volhouden.

Duidelijk Marcel, nu "begrijp" ik die dopjes ook, en inderdaad, die 3/4 gaat niemand vol houden :-)

Matt

Citaat van: Brutus op december 15, 2016, 10:15:45
Ik denk de speaker op zich niet, wel is het zo dat de gevoeligheid in jouw geval met 85dB zorgt er voor dat jouw versterker t.o.v. van andere hier op het forum, die speakers hebben met een gevoeligheid van 88-91 dB, deze 2 tot 4 maal het vermogen moet leveren voor hetzelfde volume.

Vandaar dat ik die 75% ook haal :)
om in een kloktermen te spreken, het begint hier maar vanaf 10u. (bij de marantz en b&w stopte het al op 5voor 12 :D )

Ligt ook aan de versterker en gevoeligheid van de speakers. De Rega heeft een elektronische volume regeling.
Weet niet precies hoe je dat noemt :)
Maar de lokale handelaar zei dat het volume mooi verdeeld is over de 270° (of hoeveel het er ook zijn ;) )
Terwijl bij veel versterkers hoe verder je draait des te minder het volume stijgt.
Bij de Rega zou ik ook kunnen instellen hoeveel het volume stijgt per "trap". Maar daar heb ik mij nog niet in verdiept
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

Zep

De volumeknop is ook afhankelijk van de schaalverdeling die de fabrikant gebruikt...die is niet altijd helemaal eerlijk, het kan daardoor de illusie wekken dat je versterker meer potentie heeft  :wink:
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Brutus

Klopt Zep, merendeels van de versterker die werken met een volumeknop van bijv. 5 over half tot 5 voor half zullen eerder het maximale volume bereikt hebben en kun je misschien bij 12 uur al op 75% van het volume zitten wat de suggestie wekt dat je op de helft van het vermogen zit.

Ik dat eerder ook dat dit netjes verdeeld was over het gehele draai bereik maar leerde op een ander forum dat dit zelden het geval is.

@ Matt; 270 graden slaat op de volumeknop van je versterker, dus volgens de verkoper is de opbouw van niets naar vol volume over 3/4 van je draai knop verdeelt.
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

SB_Marantz

Een potmeter is een lineaire regelbare weerstand van bv 50 of 100 kOhm.
Dicht , met volume op nul volledige weerstand en open nul weerstand
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marvin

Waar een mens zich druk om kan maken zeg, beetje ruis wat je tijdens het luisteren naar muziek niet hoort. Phoe hey....!