Marantz sa-11 s1 aankoop

Gestart door motje78, december 05, 2007, 10:30:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

motje78

Hoi Allemaal,

Ik ben tegen een leuke deal aangelopen.. Een marantz sa-11 voor 1300€, 2 jaar oud, originele aankoopbon en doos. Gaat weg i.v.m. een upgrade! Ik ga volgende week zaterdag kijken en vooral luisteren naar deze machine. Hoe klinkt dit verhaal in jullie oren en waar moet ik op letten. b.v. Externe beschadigingen zie je snel (zitten er niet op als het goed is), maar het loopwerk, aansluitingen en het belangrijkste het geluid. Wat is de levensduur van zo'n machine met dagelijks gebruik?
Aan en op opmerkingen hoor ik graag van jullie,

Tjerk  :-D

WYWH

Hoi Tjerk,
Mooie deal zo te horen.
Enige dat belangrijk is, is een nog goed werkende laser.
Verder gaat er niet zo veel kaduuk, en andere zaken kun je dan ook alleen met meetapparatuur achterhalen.
Dus neem een cd mee die niet zo heel fijn meer is en neem een zelfgebrande cd mee op een wat dubieus cdr merk.
Zo kun je zien hoe de foutcorrectie werkt en/of de laser nog goed is.
En kijk of je originele bon kan meekrijgen of iig een kopie.

Succes!
Groet,
Ramon

joep

Neem je beste cd's mee. Er zijn cd's die er niet op spelen i.v.m. een overdreven beveiliging tegen kopiëren!

Jan

Neem ook SACD's mee en luister naar het loopwerk.

motje78

Als ik nu een cd heb die haast niet meer normaal speelt door beschadigingen.. Zou die op de marantz toch ook niet meer moeten spelen, of zou de foutcorrectie hem dan wel moeten laten spelen?

Tjerk

HiFi gek

Tjerk , het loopwerk van een SA11-S1 is niet bepaald geruisloos .
Met een cd er in hoor je het loopwerk lichtelijk ronddraaien , maar het bijna niet op .
Met een sacd er in hoor je het loopwerk wel duidelijk ronddraaien , dit komt omdat het toerental van het loopwerk met sacd een flink stuk hoger ligt .
Dit is een eigenschap van het loopwerk en betekend dus niet dat deze is versleten , daar wil ik je op wijzen .

Ook als de cd iets krom of exentrisch is komt het loopwerk iets in trilling wat je door de hele cd speler heen kunt voelen als je je hand erop legt .
Met sacd is dit nog veel erger waarneembaar door het hogere toerental , een echt exentrische sacd brengt dan heel de speler behoorlijk in resonantie .
Ook dit duid dus niet op een versleten loopwerk , dit zijn schijnbaar de eigenschappen van het gebruikte loopwerk .

Het gaat er dus om dat dit je niet afschrikt als je deze eigenschappen zou opmerken , de speler is dan toch 100% in orde al denk je misschien van niet .

Ik heb dit uitgeprobeerd op diverse Sa11-S1 spelers en ze hebben deze eigenschap dus allemaal  .


Groeten    EDWIN