Dac vraagje

Gestart door sjoek, november 19, 2016, 19:39:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sjoek

Ik heb een vraag wat betreft de dacmagic 100 van cambridge audio. In mijn huidige setup heb ik mijn pc via koptelefoon uitgang naar tulp op de pm7004 aangesloten. Op zich prima alleen de versterker moet aardig luid om hetzelfde volume als bv de ud5005 te krijgen. Hiervoor zou ik de dacmagic er tussen willen pluggen. Moet lukken.

Echter nu komt de vraag ik zou de dacmagic ook graag gebruiken als koptelefoonversterker voor aan mijn tv onder wanneer ik een concert wil kijken met mijn grado. Nu zit er geen koptelefoonuitgang op.
Zou ik met verloop van tulp naar 3.5mm jack female. Mijn koptelefoon op die manier kunnen aansluiten? Of gaat dit compleet fout?
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

Brutus

Ik reageer alleen even op het eerste gedeelte, wat moet de DAC Magic dan tussen die aansluiting doen, is toch een analoog signaal wat er uit de koptelefoon aansluiting van je pc komt?
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

sjoek

Citaat van: Brutus op november 20, 2016, 14:24:06
Ik reageer alleen even op het eerste gedeelte, wat moet de DAC Magic dan tussen die aansluiting doen, is toch een analoog signaal wat er uit de koptelefoon aansluiting van je pc komt?

De dac heeft ook usb ingang eventueel. Maar mijn pc heeft ook coax uit.

Hoofdtelefoon is alleen onder bij tv van toepassing. Waar ik alleen nog heos heb.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.

sjoek

Vanmiddag nog even aan het prutsen aan tv onder geweest. En nu heb ik voldoende volume via koptelefoon. Dus mijn vraag is overbodig geworden.
De Set: ,Marantz 6170, hd amp1 , bluesound node n130, Boston acoustics a26.