PM15-S1 + B&W CM..?

Gestart door duplo, september 06, 2016, 13:43:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duplo

#15
Totem heb ik al gehoord, maar dan icm Naim.  Beviel me eerlijk gezegd niet zo op dat moment, ik hoorde eerder een surround-effect dan stereobeeld, klonk te vermoeiend voor mij. 
Ik heb ze wel in een grote winkelruimte beluisterd, dus moet ze eigenlijk wel nog eens een tweede kans geven...
Nieuwprijs ligt ver boven mijn budget.  De aangeboden set op HTF is daarentegen wel een koopje.
De CM-reeks klinkt naar mijn beleving heel open.  Dat er over de 600-reeks een figuurlijk doek hangt, dat kan ik dan wel weer beamen (en nog niet een kleintje).
Ondertussen heb ik ze op bezoek.  Het verschil is zéker aanwezig (in positieve zin dan nog wel), maar ik moet de tijd nog nemen voor een uitgebreid vergelijk.


duplo

Update...

Ondertussen overgestapt naar de PM11-S2; nog steeds icm B&W CM9 (S1).  WAOW, wat een potente versterker!  Ik begin nu echt wel te merken welke richting ik uit wil.  Samen met de SA15-S2 staan de componenten wat mij betreft toch al heel goed op punt.  De speakers daarentegen, daar zit nog wat verbetering in om meer tot mijn smaak toe te komen.  Ik vind de totaalsound nog steeds wat braaf en ingetogen.  Ik mis wat meer dynamiek. 
De komende maanden / jaar / ... rustig aan wat rondkijken, beluisteren, ...  En tips opvolgen ;-) 

polleke_cgc

Misschien eens een B&W CM 10 S2 beluisteren.
Heb een tijdje geleden de hele serie (samen met een 685S2 en 683S2 beluisterd). De CM8S2 vond ik duidelijk de minste, die CM10S2 op alle vlakken de beste. Maar het ding heeft wel wat ruimte nodig...

En als het budget meespeelt ben ik behoorlijk verschoten van de 685S2 : vond ik het beste klinken van de 600 serie, ondanks zijn monitorformaat...

pameijer

Citaat van: polleke_cgc op oktober 24, 2016, 13:19:39
Misschien eens een B&W CM 10 S2 beluisteren.
Heb een tijdje geleden de hele serie (samen met een 685S2 en 683S2 beluisterd). De CM8S2 vond ik duidelijk de minste, die CM10S2 op alle vlakken de beste. Maar het ding heeft wel wat ruimte nodig...

En als het budget meespeelt ben ik behoorlijk verschoten van de 685S2 : vond ik het beste klinken van de 600 serie, ondanks zijn monitorformaat...
Ik kan niet anders dan jaknikken op wat je beschrijft. Ik heb exact dezelfde ervaring bij een luistersessie gehad. De 685's zijn echt erg goed en idd beter dan de overige speakers in de serie. Sowieso ben ik meer fan van 2-wegspeakers, dus dat zal er mee te maken hebben.
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

xander32

Weinig dynamisch, braaf, ingetogen, exact mijn ervaring met meerdere ls van B&W. Ik weet niet beter dan dat het diens huis sound betreft ...  enige combi waar ik tot op heden positief over ben, is die van 805d op Devialet versterking.

Citaat van: duplo op oktober 24, 2016, 10:37:59
Update...

Ondertussen overgestapt naar de PM11-S2; nog steeds icm B&W CM9 (S1).  WAOW, wat een potente versterker!  Ik begin nu echt wel te merken welke richting ik uit wil.  Samen met de SA15-S2 staan de componenten wat mij betreft toch al heel goed op punt.  De speakers daarentegen, daar zit nog wat verbetering in om meer tot mijn smaak toe te komen.  Ik vind de totaalsound nog steeds wat braaf en ingetogen.  Ik mis wat meer dynamiek. 
De komende maanden / jaar / ... rustig aan wat rondkijken, beluisteren, ...  En tips opvolgen ;-)

Rob46

Ik heb een aantal jaren geleden een set B&W 705 luidsprekers op een PM15S1 versterker van Marantz gehad. Deze speakers stonden toen op een originele stand. De set stond toen in een kleine luisterkamer. Echter vond ik dat toen prima klinken. Niet ingetogen, een voldoende transparantie en middengebied. Het hoog goed, mede door de tweeters die toen de techniek van de Nautilus line, voor zover ik begreep gebruikten. Persoonlijk vond ik het laag toen achterblijven, maar goed, het is ook een monitor. Ik was niet geheel ontevreden over deze B&W speakers. Ik heb vorige week bij HoBo nog een B&W 8 serie op een AVM set beluisterd. Niets mis mee.....

Zep

Ben alleen met de S683 S2 bekend na een luistersessie, was toen nog zoekende. Klonk zeker niet verkeerd maar vond mijn toenmalige BA VS260 monitoren beter klinken dus ben er verder niet meer op ingegaan.
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

Brutus

Ik las onlangs (nooit zelf gehoord) dat de CM10 serie van B&W meer geschikt zou zijn voor in een HT opstelling en niet zo zeer als stand alone in een stereo opstelling (was volgens mij een review van Alpha Audio).
Versterker Marantz PM11s3 / (sa)cd-speler Denon DCD1500ae / Streamer Bluesound Node 2 / Speakers Monitor Audio Gold GS20

xander32

M'n first love betrof een CDM7se, welke destijds het niveau van de zuiltjes van Mission (7xx) en Tannoy  redface (P40) ontsteeg. Maar dat scheelde ook een ruime 800 gulden op een paartje. Heb daar een heel aantal jaren met plezier naar geluisterd. Totdat ik ervoer dat er in de jaren heel wat meer ls fabrikanten op de markt waren (gekomen) welke naar mijn smaak, voor minder meer boden. B&W's ervaar ik in een direct vergelijk vaak maar als saai en geremd (weinig dynamisch), komen enkel enigzins tot leven met veel stroom er achter.

Maar hier hebben we het duidelijk over persoonlijke voorkeuren, geen feitelijkheden  8-).

polleke_cgc

Citaat van: Brutus op oktober 24, 2016, 23:59:08
Ik las onlangs (nooit zelf gehoord) dat de CM10 serie van B&W meer geschikt zou zijn voor in een HT opstelling en niet zo zeer als stand alone in een stereo opstelling (was volgens mij een review van Alpha Audio).

Dat is behoorlijke onzin. Je kan ze uiteraard in een HT opstelling gebruiken. Met een 800D3 lukt dat ook : in die serie is ook een subwoofer en centerspeaker voorhanden...
Die CM 10S2 zit wel in een prijssegment waar je behoorlijk wat kan vinden. Maar qua muzikaliteit zitten ze toch behoorlijk goed.