Passthrough kwaliteit

Gestart door Spikes25, augustus 08, 2016, 13:57:29

Vorige topic - Volgende topic

Spikes25

Ik ben enigszins geïnteresseerd geraakt in mediaspelers, waarop b.v. KODI is geïnstalleerd, dit voor het kijken na films. Ik heb mij daarin een beetje in verdiept, en na  wat speurwerk komen er twee mediaspelers uit , die bijna alles op gebied van audio en video er met kop en schouder boven de rest uitsteek, en dat is de Himedia  Q10 pro en de Nvidia Shield. Keuze maken tussen die twee is even lastig.  Beide kunnen 4K vertonen, waarvan de Nvidia ook real 4K via Netflix kan vertonen.

De Himedia Q10 pro is o.a. te koop in een winkel in het midden van het land, waar ik fysiek na toe kan gaan, dit voor uitleg en bij storingen, dus heeft dit enigszins mijn voorkeur. Dus geen gezeur en veel e-mail verkeer enz. Misschien ouderwets, maar ik heb weinig op met internet winkels. De Q10 is voorzien o.a. van een SPDIF en een coax aansluiting. Dus appeltje-eitje met aansluiten van deze speler.
De Nvidia heeft alleen een HDMI uitgang, wat op zicht nog makkelijker is, maar ik dacht dat mijn receiver van 4 jaar oud, geen 4K en  3D doorgeven. Dus even de handleiding doorgenomen, en wat blijkt ( via pass-through)  de SR 7007 kan gewoon dit alles doorgeven. Ik hoop binnenkort ook een TV te kunnen kopen, die de volgende functies in huis hebben, zoals 4K en HDR.

Mijn vraag is, wat is jullie ervaringen in het gebeuren rond het Passthrough, zie ik nog wat over het hoofd?  Of lever ik toch beeld en geluids kwaliteit in.
ARC zo is mij verteld staat hier los van.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain."
― Bob Marley

Gerard SR7007

Ik heb pas een Intel NUC met KODI in gebruik genomen, werkt prima!
Zelfs HDMA geluid via mijn SR7007 Super gewoon!

Kijk maar eens op onderstaande link, ik heb hem zelf nagebouwd.

http://computertotaal.nl/apps-software/bouw-in-12-stappen-je-eigen-mediaspeler-70150