Vloerstaanders voor Stereo met 2 subs ?

Gestart door CBdicX, juli 12, 2016, 09:04:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CBdicX

Wat zou een betere keus zijn voor Stereo met 2 subwoofers, vloerstaanders of voor het geld wat vloerstaanders kosten een set "boekenplank" speakers ?
Betaal je met vloerstaanders alleen maar voor het feit dat ze lager kunnen dan hun kleine broer (dus grotere kast, meer drivers ect), of zijn er meer dingen van belang die in het voordeel van een vloerstaander spreken ?

Ik kijk veel (actie) films en maak gebruik van een PM11S3 waar de subs aan de pre-out hangen.
Nu heb ik als vloerstaanders de Teufel Definion 5 maar het staat allemaal erg krap op elkaar, een boekenplank model op standaard zou zeker helpen, maar ga ik dan veel inleveren qua geluid bij een "downgrade"..... ?

Matt

Je hebt zeker boekenplank speakers die zich kunnen weren tegenover vloerstaanders... Is natuurlijk afhankelijk wat je tegenover elkaar gaat vergelijken :-)

Als je met een sub gaat werken voor het laag denk ik dat een boekenplank model niet perse een downgrade is. Maar je gebruikt nu ook al de subs icm de Teufel Definion 5? Die hebben ook nog eens 3 drivers voor laag?
#Rega Elicit-R #ATC SCM11 #Rega Apollo #Node2
#Project Debut Carbon met Ortofon OM10 #Synology DS216play

Vintage #1090 #2100L #5010B #JJ221 #B&W DM602

"Music is what feelings sound like."

xander32

#2
E.e.a. valt of staat met de match met jouw luisterruimte; op voorhand is niet te zeggen of staanders of monitoren de betere keuze zijn. Voor een bedrag x koop je in het algemeen met een monitor een betere ls. dan met een staander. Daar zit meer materiaal aan welke geld kost. Wat velen echter vergeten; goede monitoren verdienen goede stands en die kosten ook geld ...

Zelf heb ik gespeeld met goede monitoren i.c.m. twee subs, dat speelde best leuk, maar mijn huidige opstelling met twee goede staanders klinkt veel meer coherent. En een subwoofer goed plaatsen en afstellen is geen sinecure.





CBdicX

Lees ook wel vaak dat een monitor hoe dan ook "klein" blijft klinken, hoeveel subs je er ook bij zet, en hoe goed je die ook integreert met de monitoren.
Heel voor een groot deel met de totale volume van de kast te maken wat niet zo maar te imiteren is met een (sub) woofer die in een andere kast zit.
Ik hou het maar op de vloerstaanders, dan maar een beetje krap.

Zep

Citaat van: CBdicX op juli 13, 2016, 16:34:43
Ik hou het maar op de vloerstaanders, dan maar een beetje krap.

Weet je het zeker?  :-P
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX


Zep

Citaat van: CBdicX op juli 13, 2016, 18:54:26
Nee, natuurlijk niet..........  :wink:

Ok in dat geval....zou ik toch eens gaan luisteren naar een goede monitor, want daar kunnen echt pareltjes tussen zitten. Met jouw twee subs erbij ga je dan echt niet snel iets missen  :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*

CBdicX

Citaat van: Zep op juli 13, 2016, 19:39:09
Ok in dat geval....zou ik toch eens gaan luisteren naar een goede monitor, want daar kunnen echt pareltjes tussen zitten. Met jouw twee subs erbij ga je dan echt niet snel iets missen  :-)

Mijn luister nadruk ligt voor 75% bij films en series, dus relatief weinig echt muziek.
Denk toch dat ik met vloerstaanders beter af ben in mijn situatie.
Voor 75% muziek zal dit anders zijn.

xander32

Monitoren hebben vaak een scherpere afbeelding, een scherper geluidsbeeld en laten meer details horen t.o.v. een vloerstaander (van het zelfde merk en uit de gelijke serie). Dat zal wellicht komen doordat de kleinere kast van een monitor, meer rigide is.

Citaat van: CBdicX op juli 13, 2016, 19:47:30
Mijn luister nadruk ligt voor 75% bij films en series, dus relatief weinig echt muziek.
Denk toch dat ik met vloerstaanders beter af ben in mijn situatie.
Voor 75% muziek zal dit anders zijn.

Zep

#9
Citaat van: CBdicX op juli 13, 2016, 19:47:30
Mijn luister nadruk ligt voor 75% bij films en series, dus relatief weinig echt muziek.
Denk toch dat ik met vloerstaanders beter af ben in mijn situatie.
Voor 75% muziek zal dit anders zijn.

Begrijp het.....maar qua laag maakt het niet uit, die gaat vanaf de crossover sowieso via je subs. Zou eerder in het middengebied zitten....maar goed, als je tevreden bent over het geluid zou ik ook niets veranderen.   :-)
*Nu-Vista 600**ATC SCM40**Node 2i/Chord Qutest*