Hallo Allemaal, Ik ben een hobby waarin ik veel pruts en allerlei ouds herstel tot nieuw en er dan van geniet. Zo heb ik bv. een Nilfisk stofzuiger van 1967, een Zundapp motorfiets van 1957, een Jeep wagen van 1989 en ook een Marantz model 1030 versterker die ik van mijn broer heb gekregen vele jaren geleden. Since wordt deze versterker altijd gebruikt en staat letterlijk 24u per dag aan.
Ik ben mechanisch sterk maar electronica is net als Chinees voor mij.
Ik zou graag hebben dat een Marantz liefhebber er eens naar zou kunnen kijken. Ik denk dat niet veel fout kan zijn, maar wie ben ik.
De problemen zijn de volgende;
1) Er zij momenten dat ik de versterker zachtjes hoor brommen door mijn luidsprekes. wanneer ik wat met de knoppen draai en duw, is het voorbij. Ik denk stof in de knoppen.
2) Hij speel minder en minder in stereo. Daarmee wil ik zeggen dat een kanaal bijna helemaal uitvalt. Een jaar of drie geleden was het voldoende om de Mono/Stereo knop af en toe in en uit te drukken, en het was opgelost. Vandaag de dag moet ik hem laten spelen met de Mono knop ingeduwd om geluid uit beide luidsprekers te krijgen. Wanneer ik de versterker uitzet voor bv. 12u, en dan aan doe met de knop in Stereo mode, dan kan het zijn dat alles ok is voor een paar weken en dan valt dat ene kanaal precies weer weg. soms krijg ik het weer terug door met de Mono/Stereo knop te spelen.
3) Het blauwe lampje werkt ook al een vijf tal jaren niet meer.
Waar moet ik beginnen en wat kan ik er aan doen zodat mijn versterkertje weer gezond wordt.
Mike