Al langere tijd ben ik op zoek naar een Marantz receiver. Ik heb er eentje gehad, een SR1100 maar dat was 'm toch niet. Dus verder zoeken. Welke vind ik nou mooi? Na veel info op internet en plaatjes te hebben bekeken, moest het er eentje worden uit de 22-serie. Maar ja, die zijn nogal aan de prijs. Dus regelmatig bood ik op Marantzen uit de 22-serie (maakte me niet zoveel uit welke) maar altijd te laag of ze waren zo aan de prijs dat ik het echt te duur vond. Tot afgelopen week. Er werd een 2216 aangeboden met een defecte PHONO-ingang. Dat durfde ik wel aan dus 45 euro geboden (stand was 40 euro). Je snapt 'm, ik had 'm voor dat geld. Gisteravond de 2216 opgehaald. Mooi apparaat maar wel wat dingetjes. Zoals de defecte PHONO-ingang wat zou kunnen liggen aan het feit dat deze ingangen naar binnen toe gedrukt waren. Verder deden niet alle lampjes het. De 2216 was niet aangesloten maar op basis van alle positieve verhalen op dit forum en de "blauwe ogen" van de verkoper, heb ik de 2216 gekocht. Wat een beauty!
Gisteravond meteen aan het knutselen gegaan. De PHONO-ingangen hadden ooit een opdonder gehad of zo, denk ik, want het plaatje, waar ze in gemonteerd zitten, was deels afgebroken. De kapotte stukken verwijderd en zolang een stukje plastic op maakt geknipt en aan de binnenkant geschroefd. De ingangen zitten nu weer recht en aan de buitenkant zie je er niks meer van. De bekabeling nagelopen maar daar mankeerde niks aan. Vervolgens de aarde-verbinding bekeken. Ik zag dat er flink aanslag zat op de metalen plaatjes waarmee aarde gemaakt werd. Die schoongemaakt en een beetje geschuurd. Je raadt het al: de PHONO-ingangen doen het weer!
Vanmiddag de 2216 maar eens flink gepoetst. Staat nu te glimmen. En klinkt fantastisch! Volgende stap wordt het vervangen van de kapotte lampjes en mogelijk op termijn een revisie. Dat laatste kan ik helaas zelf niet en zal daar iemand voor moeten vinden. Daarvoor eerst sparen nu..........
Een paar foto's van mijn nieuwe aanwinst: